Quote:
Originally Posted by Gulfie
Let op dat de plastic tegen remolie kan ... het ruikt hier een beetje naar de problemen die ik al tegengekomen ben met Kyosho plastic. Kan niet tegen autolak (zonder primer dan) en als je de carrosserie in de remolie kiepert begint ze na een half uur weg te smelten.
|
Geen nood, na een half uurtje was de verf er al afgewreven met een penseel. Daarna heb ik de body ontvet en kon het schuren beginnen, want mijn vrees was bewaarheid geworden; niet de verf, maar de plastic is aangetast door de Motip verf. Het ganse model lijkt wel een maanlandschap!
Rond 17.00uur ben ik aan het schuren begonnen en ik zou niet opgeven alvorens het model tenminste evenver zou staan als vanmorgen...
Nu, rond 23.00 uur ben ik eindelijk klaar. Geschuurd, gepolijst en opnieuw alle naden ingekrast heb ik het model 5 minuten geleden terug in de witte Tamiya primer gezet. Morgen ga ik met Guido naar Huy om gele Tamiya spuitbussen-verf te halen. Motip is goed voor Tamiya plastic, maar duidelijk niet voor Gunze...
Ter illustratie: zo zag de body eruit na een mistlaag Motip geel. Toen leek alles nog op rolletjes te lopen en deed niets vermoeden welke catastrofe enkele minuten later zou volgen...