Nadat de laklagen meer dan een week de tijd gekregen hebben om te drogen, was vandaag de dag aangebroken om alles de polishen voor de extra glans.
Dus heb ik de ganse body lichtjes opgeschuurd met micromesh pads (nr 3600) en water. Daarna heb ik alles eerst een polish beurt gegeven met Tamiya polish compound "fine" (de blauwe dop) en tenslotte met Tamiya polish compound "finish" (de witte dop). Wat mij betreft is de glans nu precies zoals ik hem wou hebben.
Daarna heb ik er de Scuderia Ferrari decals op aangebracht, die ik nu voldoende lang ga laten drogen vooraleer ik een eerste mistlaag vernis ga op aanbrengen. Ik denk dat ik na de mistlaag zal kunnen volstaan met één wet coat, omdat de vernis niet moet dienen om nog meer glans te creëren, maar wel om de lak en de decals te beschermen tegen manipulaties naderhand, zoals het bekleden van de ruitrubbers met chroomfolie, en het inkleuren van de paneellijnen.
Ondertussen had ik ook het chassis al volledig ontdaan van alle bramen, wat geen sinecure is aangezien alle chassis-onderdelen in metaal zijn, en dan bedoel ik niet white metal (wat nog gemakkelijk schuurt) maar wel degelijk gietijzer! De week waarin ik dus de lak laten drogen heb heb ik bijna helemaal kunnen opvullen met schuurwerken!
Ik heb de voornaamste onderdelen dan gemonteerd aan het chassis, en er een grijze primerlaag aan gegeven. Vervolgens heb ik alles gespoten in matzwart. De detailschilderwerken zijn nu aan de beurt, maar eigenlijk zou ik liefst eerst de andere Gunze kits in handen hebben zodat ik de banden op de wielen kan zetten en de wielen aan het chassis kan kleven.
Hier komen in elk geval de foto's.