De Belgische paars-witte wagen is nog maar enkele dagen voorgesteld en de "race" voor het zitje is direct begonnen!
Langs alle kanten worden namen vernoemd, een lijstje: Heylen, Goossens, Leinders, Saelens en zelfs Hillebrand. Van Hool laat overduidelijk blijken dat Baguette, D’Ambrosio, Verdonck en Vervisch niet in aanmerking komen voor het zitje in 2008, 2009 is tuurlijk een ander verhaal...
Op autosport.be staat een zeer intressant intervieuw met Mikke van Hool:
Quote:
Superleague Formula: Touwgetrek!
De slag om het Anderlecht-zitje in de nieuwbakken Superleague Formule-kompetitie heeft niet lang op zich laten wachten.
....
"Dit is nieuw voor mij" grapt de oud-F3000-rijder, "in zo’n luxepositie heb ik me voorheen nog nooit bevonden, plots wil iedereen voor Astromega rijden. Het klopt dat ik al meermaals met Jan Heylen heb gepraat.Gezien zijn prestaties in ChampCar voldoet ie tevens aan de sportieve vereisten al spelen hier ook nog andere elementen mee.. In tegenstelling tot Nico Verdonck heb ik Bas Leinders zelf nog niet gehoord maar Val Hillebrand heeft gepoogd me te bereiken en met Marc Goossens en David Saelens was er recent e-mailverkeer.
Tja, ikzelf wil in dit stadium niets of niemand uitsluiten maar ik dacht niettemin aangevoeld te hebben dat de organisatoren van de Superleague Formula er niet echt gebrand op zijn om,indien het ook anders kan, met de oude generatie in zee te gaan. Net zo min als dat ik mensen zou gaan betalen om bij Astromega te rijden. Polemieken hieromtrent laat ik over aan de media.
Kijk, ik wil mezelf vandaag of de eerstkomende weken geen druk op de schouders leggen en bovendien rustig overleggen met m’n partner Werner Gillis. Veel zal ook afhangen van wie wat waar zal rijden en wie zich te gelegener tijd vrij kan maken. In juli worden twee keer drie testdagen voorzien en wellicht beginnen we hieraan met twee, drie rijders om dan te vervolgen met nog één enkele piloot. Of dat een Jan Heylen is of een jong talent zal dan wel blijken. Ik herhaal hier overigens wat ik pas gisteren aan Autosport.be heb gezegd: we gaan de jonge Belgische wolven, waar ze ook rijden, komend seizoen nauwlettend in de gaten houden; aan de Baguette’s, Verdonck’s, D’Ambrosio’s en andere Vervisch’ om zich in de kijker te rijden".
|
Het lijkt er op dat Heylen op pole staat voor het Anderlecht zitje, al hoop ik persoonlijk dat "The Goose" nog eens z'n talent mag laten zien in een top formule wagen.