View Single Post
Old 03-01-2008, 02:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Korte tekstuele update. Heb me gans de namiddag en nog een stukje van de avond bezig gehouden met de voorbereidende werkzaamheden aan de kas. Het neemt wat meer tijd in beslag dan ik had kunnen vermoeden, maar goed, hopelijk zal het lonen.

Buiten het standaard wegschuren van de gietnaden (op plaatsen erg dik), heb ik ook de paneellijnen uitgekrast. Hierbij heb ik me niet beperkt tot de deuren, tankklepje, koffer en motorkap. Ik heb ook de spatborden ingekrast, de verdikking voor het nummerbord vooraan, het schuifdak en de achteruitkijkspiegels. Vooral de spatborden en de spiegels waren tijdrovend, in die zin dat er geen echte voorinkeping inzat, waardoor ik dus tegen het koetswerk aan moest krassen. Vooral bij het aanzetten wat "tricky", omwille van mogelijke uitschuivers met extra schuurwerk tot gevolg. Verder heb ik ook de antennevoet op de rechterachtervleugel verwijderd. Nadat ik iets passends in de mish-mash gevonden had, heb ik er dan toch maar het mes ingezet.

Een en ander is nu klaar om het geheel in grondlaag te zetten. Daarna zal ik pas kunnen zien of en waar er eventueel nog bijgekrast moet worden. Foto's heb ik niet genomen omdat alles rood is, en er geen contrast genoeg is om de werkzaamheden te tonen. Van zodra de grondlaag erop staat, volgen de foto's.

Omdat ik ook gordels wil zetten, moeten er enkele "kunstgrepen" ter hoogte van de B-stijl doorgevoerd worden. Ik zit nog wat te piekeren over hoe en wat, want eenvoudig is het niet. Eén en ander moet immers volledig gebouwd en droog gepast zijn alvorens het afwerken van de kas kan beginnen. Idem ditto trouwens voor het "binnenwerk" van het schuifdak. De'r is nog wat werk aan...
Reply With Quote