06.00 en de wekker gaat. Wat is het toch weeral vroeg, nog even omdraaien. 06.10, er dan toch maar uitgesprongen. Even aan het raam uitkijken, regen. Wat later zit ik in de auto om de mannen in Landen te gaan oppikken. Alhoewel ik het traject al 1000x gereden heb, toch maar de GPS aangezet. Die GPS was ik overigens gisteren als laat Kerstcadeau aan mezelf gaan kopen en later zal blijken dat het ding een belangrijke rol zal spelen tijdens de dag... De GPS brengt me via een andere route naar Landen, een route die nog een tik korter en sneller bleek te zijn.
07.10 vertrokken in Landen. Juha en Gery "de'n Big Attack hé" stonden me al op te wachten. Als welkomstcadeau had Juha een foto bij rond het centrale thema van de dag "EROPUIT". De toon was gezet. Snel naar St.Job om de andere te vervoegen. De 10 minuten die we te laat in Landen vertrokken, zouden we niet meer kunnen goed maken. 08.10 bereiken we zonder noemenswaardige evemenenten St.Job. Op de carpool parking stonden 3 wagens netjes naast elkaar met in 1 daarvan de overige Hollandvaarders. "Op een klein parkingske, s'morgens in de vroegte, stonden 3 voiturekes netjes op een rij..." Even uit de auto, handjes schudden, nieuwjaarswensen, sigaretje roken en dan vertrokken. 08.20, richting Haarlem.
Onderweg nog even een koffiestop gedaan en zo'n 15 km voor Haarlem, de eindbestemming op de GPS verfijnd, door de aangegeven parking uit de lijst van POI's te selecteren. Het ding brengt ons vlekkeloos op de ondergrondse parking.
Naar buiten dan maar, met de GPS in de hand, want je kan er ook een "voetganger-mode" in selecteren. Het lopen met een navigatie systeempje in de hand vraagt even gewenning en het lijkt even alsof we rondjes lopen wat regelmatig de opmerking "heb ik deze kerk daarnet nog niet gezien" ontlokt. 10.40 staan we op de stoep bij ToyzOn en stappen binnen.