View Single Post
Old 06-01-2008, 18:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

De alternatieve route naar Purmerend...

Haarlem uitrijdend, had de GPS wat tijd nodig om én de Blu Tooth (Guy Verhofstadt dixit Geert Hoste) verbinding met de GSM te leggen én de nieuwe route te berekenen. Dus, op gevoel de stad uit, de heenweg in omgekeerde volgorde, totdat de route berekend was. Eens berekend, zou het gewoon de aanwijzingen volgen worden.

Tot we op een punt kwamen waar de GPS aangaf "over 50 meter" rechtsaf aan een kruispunt met lichten. Ik kijk, we staan op 10 meter van een weg rechtsaf, en bedenk dat dit wel de weg rechstaf zal zijn. Ik zie 50 meter verderop immers geen weg rechtsaf en bedenk dat een GPS tot op 10 meter nauwkeurig is met een afwijkingsmarge. Bij groen zet ik me rechts en sla af. "Neen, zegt de co-piloot, niet hier, 't is nog wat verder". Ik zie niets verderop, dus ik ga. Ik kon ook niet meer terug want ik zat in een voorsorteerstrook. "Geen probleem, de GPS berekent wel een nieuwe route", opper ik, wat het ding ook terstond doet. "Zie je wel, we zijn zo weer op het juiste pad". Maar, we geraken niet meer op een hoofdweg. We rijden over baantjes waar maar 1 auto kan passeren, zelfs tussen huizen door is het zo smal dat we even terug achteruit moeten om een dame te laten passeren. De weg is een beetje zoals de waaiers in en om Ieper, maar de grachten veel dieper en breder en vol met water...

Zo gaat het enkele kilometers verder tot we op een enigszins grotere weg uitkomen. Even wachten op de anderen om vervolgens de weg verder te zetten. We rijden naast een groot kanaal nu en op de GPS staat er als volgende stap een boot! Ik denk: "wat, een boot, dat moet een vergissing zijn". Toch niet, want enkele kilometers verder komt de melding: "Sla linksaf over 800 meter en neem de overzetboot!" No joke, daar sta je dan. Even aan de kant voor overleg. "Héla makker, op een GPS moet je wel de optie "veerponden" uitzetten!" Dat was het natuurlijk. Niet aan gedacht, niet bij stilgestaan en nu staan we aan een veerpond. We besluiten om dan maar de veerpond te nemen en de 5 minuten durende crossing van Zijkanaal C van het Noordzeekanaal met de veerpond te doen.

We moeten even wachten, want het pond was net vertrokken toen we arriveerden. Eens we aan boord zijn, is het opnieuw even wachten om een groter schip voorang te verlenen. Gelegenheid om even eens wat anders dan een auto te fotograferen.

Wat een belevenis weer, enkel bij De Paddock! Eens de overzet achter de rug, op naar Tom's, waar we omstreeks 15.40 arriveerden.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	honda_accord_tourer_17.jpg
Views:	182
Size:	265.8 KB
ID:	8753   Click image for larger version

Name:	hollandtrip_2008_1.jpg
Views:	184
Size:	185.1 KB
ID:	8754   Click image for larger version

Name:	hollandtrip_2008_2.jpg
Views:	185
Size:	171.9 KB
ID:	8755   Click image for larger version

Name:	hollandtrip_2008_3.jpg
Views:	185
Size:	172.1 KB
ID:	8756  

Last edited by Guido; 06-01-2008 at 18:33.
Reply With Quote