Petersen/White Lightning nokt ermee. Althans voor dit jaar. Mike Petersen (de ene helft) richt zich weer op off-road races terwijl Dale White (de andere helft) niet voldoende financiële steun heeft weten te vinden om de tweevoudig GT2 kampioen opnieuw van start te laten gaan. Ze richten zich nu op 2009. Ik zie het somber in.
Gelukkig brengt Dyson opnieuw 2 Porsche Spyders aan de start in LMP2 en niet - zoals werd gefluisterd - slechts 1. De wagens zullen bestuurd worden door Chris Dyson + Guy Smith en Butch Leitzinger + (verrassend) Marino Franchitti. Voorlopig dus geen plek meer voor de vertrouwde Andy Wallace. Na het afscheid van James Weaver (eind 2006) nu dus de 2e Dyson icoon die verdwijnt. Hoe lang nog voor Leitzinger?
Vermoedelijk zien we Wallace wel terug tijdens de ALMS enduro's op Sebring en Road Atlanta. En hij rijdt de Le Mans 24H opnieuw voor RML, maar 3 races dit seizoen lijkt me een beetje weining voor deze die-hard. Zou mij niet verbazen als Andy zich op een volledig seizoen Grand-Am stort. Een verlies voor de ALMS!