Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik denk eerlijk gezegd dat hier een aantal dingen door elkaar gehaald worden.
De vraag is niet "wat is de interessantste bestaande 24-uursrace", noch "wat is de zwaarste bestaande 24-uursrace", noch iets anders, maar gewoon "wat is de belangrijkste bestaande 24-uursrace".
De belangrijkste race, wil toch zeggen dat de race internationaal aanzien wordt als de belangrijkste denk ik, en niet dat ze door een paar Belgen als belangrijkste aanzien wordt. Of een paar Fransen, of Duitsers, om maar iets te noemen. Ook denk ik dat je je dan moet afvragen welke overwinning het meeste glans heeft, het verst verspreid is en zoals Bart al aangaf welke overwinning de piloten het liefst op hun palmares zouden hebben. Ik kan me niet voorstellen dat dat iets anders kan zijn dan de 24 uur van Le Mans. Vanop ons kleine Belgeneilandje waar we 2 24-uurs races rijk zijn mag dat misschien anders bekeken worden, maar om deze vraag te beantwoorden denk ik dat je het mondiaal moet bekijken, of heb ik de vraag verkeerd geïnterpreteerd Joost?
|
Quote:
Originally Posted by GT2-R
Eigenlijk is dit een redelijk flauwe discussie vind ik. Als je gewoon de cijfers zou bekijken is er eentje die er met kop en schouders boven uit steekt: Le Mans. Of je er nu van houdt of niet, het is en blijft één van de grootste autosportevenementen ter wereld. Zowel op het vlak van kijkcijfers, het aantal toeschouwers, het deelnemersveld is er niets dat in de buurt komt op dit moment.
Ik zou ook liever de 24u van Zolder of Spa willen zeggen maar je moet de waarheid niet gaan ontkennen. Le Mans is de grootste, face it....
|
Wel, dan is dit een redelijk domme thread, gezien "het voor gans de wereld" Le Mans de belangrijkste etmaal race is. Ah ja, de meeste toeschouwers, iedereen wil Le Mans winnen enz. Wel, dan kunnen we net zo goed deze thread sluiten gezien de statistieken aangeven dat Le Mans het belangrijkste is. Puur op cijfermateriaal gezien is er zelfs geen discussie mogelijk schijnbaar.
Quote:
Originally Posted by Integra
Ik vermoed dat de topicstarter toch eerder een persoonlijke mening wil zien om een discussie te starten, dus een rechtlijnig antwoord zoals:"Le Mans is het grootste" is uit den boze.
|
Inderdaad. Deze thread heeft natuurlijk een reden tot bestaan. Er zit immers een flinke analogie in met een thread "Wie is de belangrijskte F1 coureur?" Hier op
moet je, volgens de redeneringen van Sennake en GT2-R, Schumacher op antwoorden, gezien hij het meeste gewonnen heeft, iedereen hem wilde verslaan, enz., enz. Ik garandeer u dat er in die discussie net zoveel voorstanders zullen zijn als tegenstanders (hebben we hier al zo vaak gezien).
Dus, Le Mans mag dan voor meer dan de helft "aanzien" worden als dé belangrijkste 24-uursrace van het jaar, voor mij, en dat is mijn eigen mening, zoals ik de 24h van Le Mans ervaar, zoals ik ernaar kijk, zoals ik het aanvoel, in mijn perceptie dus, is ze dat
niet - om de eerder aangehaalde redenen - net zo min als... oh jee, toch maar niet...