View Single Post
Old 29-01-2008, 19:44
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by bluelite View Post
Mr. Dallara, vergis je niet. De Japanse F3 is helemaal niet hetzelfde als de Aziatische F3. Het Japans F3-kampioenschap kost net zoveel als een seizoen in de Britse F3. Daarom trekt het net minder Europeanen aan, die net zo goed in Europa kunnen blijven.

Het zint velen niet om een jaar in Japan te moeten wonen. Over en weer vliegen heeft geen zin, daar je je zo niet 100% op je doel kan concentreren; namelijk het winnen van een kampioenschap. Ralf Schumacher is destijds in Japan gaan wonen en ook Van Dam doet 't.

Inderdaad risicovol, want Van Dam zal moeten scoren. En als ie scoort (lees: kampioen wordt), dan zal Toyota hem op één of andere manier steunen. Is het niet door middel van een plaats in het TDP (=geld) of een F1-test. Scoort ie niet, dan zou dit nefaste gevolgen kunnen hebben voor z'n carrière. Hij rijdt nu immers voor een team dat de laatste drie seizoenen (2005: de Oliveira, 2006: Sutil, 2007: Oshima) de kampioen leverde.

Intussen doet Vervisch een goede zaak indien hij z'n overwinning terugkrijgt... Je weet wel, hij werd na z'n zege gediskwalificeerd omdat ie achteruit reed op de grid. Dat betekent meer dan 20 punten voorsprong en de mogelijkheid om het eens een race minder goed te doen. Iets dat Al Fardan niet kan doen. Hij moet blijven presteren.
Uiteraard weet ik dat de Japanse F3 andere koek is dan de Asia F3, maar aangezien ik bijna enkel Europeese series volg, heb ik de Japanse F3 serie blijkbaar niet correct ingeschat.

Op italiaracing staat te lezen dat Bailly naast het al zekere WEC FR2.0 ook een volledig seizoen in de Eurocup gaat rijden. Dit is wel een héél zwaar programma voor een debuut seizoen in de autosport! Maar met een goede begeleiding binnen TBR en z'n eigen talent twijfel ik er niet aan dat hij een enorm leerrijk seizoen gaat beleven.

Quote:
Il team Boutsen con Benjamin Bailly

Il team Boutsen Energy, che sarà al via della Eurocup di F.Renault, schiererà l'ex kartista Benjamin Bailly. Lo stesso binomio è iscritto anche al nuovo West European Cup, di cui manca ancora il calendario.