Quote:
Originally Posted by jan
PS: ik heb op Le Mans gestemd, en ik ga daar voorlopig geen tekeningetje bij maken
De sfeer is onovertroffen, de combinatie van 4 verschillende raceklasses maakt dat er altijd wel ergens strijd wordt gevoerd, en dan maakt het niet zoveel uit dat de LMP1 winnaar quasi op voorhand gekend is.
|
Dat vind ik dus persoonlijk vreemde argumenten.
Hebt ge de 24h van de Nurburgring al live meegemaakt?
Ik heb Le Mans event nog niet echt meegemaakt maar diegenen die Le Mans boven de Nurburgring zetten qua sfeer zonder het Nurburgring event beleefd te hebben, tja vind dat nogal ongefundeerd, vandaar dat ik het omgekeerd ook niet doe.
En het zal zowiezo altijd een moeilijk vergelijkpunt blijven (beetje als voetbalsupporters die achteraf discuteren wie er het hardst gezongen heeft), vindt ge ook niet?
Vandaar dat ik het ook zo aanhaalde in mijn post en stelde dat ik enkel de locatie sfeer kon vergelijken er van uit gaande dat de vlakte van Le Mans niet kan opboksen tegen het Eifel woud en gebergte ... ?
En het bestaan van 4 klassen aanhalen als troef naast de 11-dertig van de Nurburgring overtuigd mij ook niet echt.
Qua prestige voor de grote fabrikanten en publiek op straat scoort Le Mans wel het hoogst, das duidelijk.