View Single Post
Old 01-02-2008, 13:45
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

@Jochie

Het is wel duidelijk dat jij de 24 uren van de Nurburgring de belangrijkste 24 uren wedstrijd vindt, en ik wens dan ook jouw mening te respecteren zonder het ermee eens te zijn Je zit al een poosje te hengelen naar objectieve argumenten, wel, ik heb er een nachtje over geslapen en wil aan de hand van de deelnemende piloten aantonen dat er toch een hemelsbreed verschil ligt tussen de Duitse en de Franse wedstrijd. Als basis heb ik de deelnemerslijsten van de editie 2007 even onder de loep genomen, en daaruit heb ik getracht de piloten te filteren die internationaal enige naam of faam genieten.

Voor de Nurburgring geeft dat het volgende resultaat:
Bernhard, Lieb, Dumas, Huisman, Coronel, Bouchut, Basseng, Alzen, Stück, Kaffer, Capellari, Gollin, de Thoisy, Schneider, Niedzwiedz, Dumbreck, Jelinski, Merzario (74ste), Kleinschmidt, Ludwig (NC), Fässler (NC) en Lechner (NC).

Dat zijn 22 bekende piloten op een totaal van pakweg 800! (aandeel 2,7%)

Voor Le Mans noteren we:
Biela, Pirro, Werner, Capello, Kristensen, McNish, Rockenfeller, Deletraz, Fässler, Gene, Minassian, Villeneuve, Lamy, Sarrazin, Bourdais, Campbell-Walter, Johansson, Lammers, Yoong, Collard, Bouillon, Dumas, Wallace, Enge, Herbert, Kox, Bouchut, Gollin, Brabham, Rydell, Turner, Apicella, Ortelli, Menten, Fittipaldi, Magnussen, Beretta, Papis, Vosse, Caffi, Hezemans, Salo,....

Hier vinden we dus minstens 42 deelnemers van internationaal niveau op een totaal van 165 deelnemers. (aandeel 25,5%)

Een objectieve en duidelijke vergelijking. Niet?

Last edited by Jan; 01-02-2008 at 13:48.
Reply With Quote