View Single Post
Old 13-02-2008, 09:26
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie

Eigenlijk kan ik de redenering van Dominique wel volgen ivm. de agressiviteit van de autolakken.Ikzelf bouw hoofdzakelijk 1/43e modellen en slechts sporadisch plasticmodellen.Op de resin en metaalmodellen ga ik tewerk zoals Guido zegt met zowel de grondverf,kleur,en vernislaag in autolak,in mijn geval hoofdzakelijk Glassuritverf.Hier werkt dit perfect,met een duurzaam,en glanzend resultaat tot gevolg.Op de plasticmodellen echter leg ik eerst een grondlaag van vb.Tamiyaprimer,om de plastic min of meer te issoleren van de autolak,waarna ik meerdere mistlagen autolakprimer plaats,om vervolgens de kleur en de vernis te plaatsen.Tot op heden werkt dit goed,dus misschien voor een keer toch eens proberen om twee laksoorten te gebruiken.Verder denk ik dat het vooral de solventen zijn om de lakken te verdunnen die de plastic moeilijk aankan.Verdunners op cellulosebasis zijn logischerwijze uit den boze,misschien kunnen sommige synthetische thinners wel,maar daar heb ik geen ervaring mee.
Zo,ik hoop dat je er iets aan had ,aan de reactie van een 1/43 bouwer die hoopt dat je de oplossing van je lakproblemen snel zal vinden,want ik ben overtuigd dat de autolak wel een meerwaarde aan de modellen kan geven.
Reply With Quote