View Single Post
Old 18-02-2008, 23:47
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Dat ziet er inderdaad goed uit. Blijkbaar is dit dus de correcte formule? Laten we dit tot nader order aanhouden.

Het toeval wil dat ik net in het Tamiya magazine #149 het artikel rond de Porsche K8 Gulf aan het lezen was. Ook daar wordt Zero Paints gebruikt. De auteur heeft het over zijn basiskleuren die in 3 tot 4 lagen worden aangebracht.
Daarover komt een gloss clear coat in 2 lichte laagjes. De decals worden pas dan aangebracht.
Na de decalwerken komt de fameuze 2K clear coat. Eerst een dunne mistlaag om de decals te sealen, daarna 4 lagen met 5 minuten tussen iedere laag.
Enkele dagen uitharden, en polishen.

Bon, ieder zijn werkwijze natuurlijk, maar mij valt op dat na het zetten van de lak een tussenlaag wordt gezet onder de vorm van die clear coat. Pas daarover komt de 2K als definitieve glanslaag. Dat houdt in dat de Zero Paints laklaag niet rechtstreeks in contact staat met de 2K clear coat. Zouden die 2 dan chemisch reageren? Lijkt me sterk, maar is wel mogelijk.
Ook opmerkelijk: er is nergens sprake van enige wet coat, enkel dunne lagen. Meer lagen, maar wel dunner.

Valt uit te testen ...

Last edited by Dominique; 18-02-2008 at 23:50.
Reply With Quote