KTR en Bas Leinders beginnen samen aan het eerste seizoen van de Telefonica World Series. Komend weekend, op 12 mei, rijdt Leinders zijn eerste race in de Dallara-Nissan van KTR. Er is voorlopig budget voor 5 races.
Het akkoord is maar op het nippertje tot stand gekomen, vertelt KTR-teambaas Kurt Mollekens.
"Het is echt op de laatste minuut geregeld. We kunnen dus starten met Bas. Maar het is nog niet rond voor heel het seizoen. Na de 5de race moeten we evalueren en moet er opnieuw budget gevonden worden. Maar ik wou koste wat het kost met Bas beginnen."
-Wie had je dan achter de hand, mocht het niet gelukt zijn met Bas?
"Dan had ik Nicolas Filiberti aangetrokken. Een Argentijn, die heel het budget kon aanbrengen. Dat zou dan betekend hebben dat ik met 2 Zuid-Amerikanen zou rijden. Enerzijds Luciano Gomide, die al bevestigd was, en dus Fililberti. Mijn voorkeur ging toch naar Leinders."
-Wie is dan de belangrijkste sponsor van Bas?
"Hij krijgt vooral steun van Selexion (nvdr. sponsor van enkele Belgische topjudoka's)."
-Hoe verloopt het nu logistiek?
"Het materieel is vanmorgen al vertrokken. De ingenieurs en Bas vertrekken donderdag naar Valencia. Ikzelf ben er niet bij, want ik neem komend weekend deel aan de Belcar-race in Francorchamps."
Bas Leinders is een van de favorieten in de Telefonica World Series samen met ondermeer ex- F1-piloot Ricardo Zonta.
Het team van Zonta, Gabord Competicion, krijgt daarbij de steun van voetbalclub Barcelona. Dat is een streep door de rekening van Premier 1 Grand Prix, dat een competitie plant in samenwerking met de belangrijkste Europese voetbalclubs.
Zo had Leinders in dat verband ook al een akkoord met Anderlecht. Misschien wordt die draad nu weer opgenomen voor de Telefonica World Series.
Pitstop voorziet samenvattingen van alle World Series-manches.
-------
pitstop.tv
|