
04-09-2008, 14:34
|
 |
De Paddock Enthousiast
|
|
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
|
|
PRO RACE (eindelijk nog eens een goede game op de consiole ??)
Quote:
Het Zweedse SimBin Studios is ondertussen een gerenommeerde naam in het racesimulatiegenre. We denken dan meteen aan de excellente GTR- en RACE-games voor pc die menig raceliefhebber op de proef hebben gesteld met hun ultrarealistische gameplay. Zoals gezegd focuste de spelontwikkelaar steeds op het pc-platform, maar daar komt nu een Xbox 360-luik bij in de vorm van RacePro, een racesimulatie die de strijd aangaat met de vele arcaderacers op deze next-generation console en dat net als de andere games van SimBin het nobele doel heeft een zo authentiek mogelijke race-ervaring te bieden. Daarbij spelen volledig aanpasbare wagens een cruciale rol; de motor tunen, remmen en ophanging aanpassen, het zijn maar enkele aspecten waarmee je rekening zal moeten houden in dit spel.
Doordat het spel tracht een zo realistisch mogelijke racesimulatie te bieden, zorgt zelfs de makkelijkste moeilijkheidsgraad van RacePro ervoor dat je heel wat moeite zal hebben om heelhuids door de eerste bocht te geraken. Te laat en te hard remmen, en je wielen blokkeren gegarandeerd, waardoor je meermaals een uitstapje zal maken in de grindbak. Tijdig remmen is de sleutel tot succes om vlot doorheen de bochten te gaan; gelukkig worden er op het scherm indicatoren getoond die je tijdig op de hoogte brengen van een volgende bocht zodat je je rijstijl kan aanpassen en vlot door de bocht gaat.
Controller doorgeven
De mensen van Atari konden (of wilden) ons niet vertellen wat het exacte aantal voertuigen in RacePro gaat worden, maar ze hintten wel dat bekende merken als Volvo, Seat, BMW en Honda van de partij zullen zijn. Als we dat doortrekken, komen we uit bij de wagens uit het WTCC-gebeuren, dat ook de basis vormde voor onder andere RACE voor pc. Het spel zal verder vier verschillende racemodes kennen (Career, Single Race, Championship en Time Attack), waarbij er geracet dient te worden met vijftien andere, computergestuurde tegenstanders. Over de online ondersteuning van het spel kon men ons nog niet veel vertellen, maar het ziet er naar uit dat er online geracet zal kunnen worden met een dozijn verschillende spelers. Men is ook van plan zogenaamde Hotseat Multiplayer-gameplay toe te voegen aan RacePro. Hiermee is het de bedoeling dat elke speler een kort stukje moet racen, om daarna de controller door te geven aan een volgend persoon. Op deze manier wordt niet alleen het racen zelf op de proef gesteld, maar ook het reactievermogen van de verschillende spelers. Deze mode moet zelfs voor ervaren racesimulatiespelers voor de nodige uitdaging zorgen. Verder zal het spel een dertiental echte circuits kennen, gaande van het stratencircuit in Macau tot Laguna Seca met zijn gevreesde Corkscrew-bocht.
Aangezien RacePro bedoeld is voor de Xbox 360, dringt zich natuurlijk een vergelijking op met Forza Motorsport 2, zowat het beste racegame voor deze spelconsole. Afgaande op de work-in-progress demo mogen we stellen dat de grafische kwaliteit van RacePro ietsje minder is. De wagenmodellen zagen er best gedetailleerd uit, maar aan de lageresolutieomgevingen hebben de ontwikkelaars nog wel het nodige werk. En ondanks het feit dat het spel een echte racesimulator wil zijn, waren we niet echt onder de indruk van het snelheidsgevoel dat dit spel weet te creëren. Je krijgt een beetje het gevoel dat je met een gewone stationwagen aan het racen bent dan met een racewagen die meer dan 300 pk onder de motorkap herbergt. We hopen dat er in het finale spel wel sprake zal zijn van een goed snelheidsgevoel – toch cruciaal voor een racesimulatie. Zoals het een goede racesim betaamt, zal het physiscs- en wagenschademodel optimaal benut worden, wat betekent dat het rijgedrag van je wagen aanzienlijk slechter zal worden als je voortdurend de vangrails in gaat. Anderzijds hadden we de indruk dat de wagens een beetje cosmetisch hergemodelleerd werden wanneer we ze helemaal total-loss probeerden te rijden. Ook hier hopen we dat SimBin iets aan doet.
RacePro ziet er veelbelovend uit en blijft trouw aan het racesimulatiegenre, maar de probleempjes die tijdens de demo opdoken, zouden we toch graag weggewerkt zien tegen dat het spel in de winkel ligt. Dat moet ergens in de herfst van dit jaar zijn.
|
gamespot.be
forza motorsport en gran turismo zijn er natuurlijk ook nog, maar naar race pro kijk ik toch wat uit.. vooral het touringcar gedeelte dan ! codemasters heeft al veel geprobeerd met dtm en grid. oke het zijn amusante spelletjes.. maar qua realisme enzo leek het toch nog altijd wat te arcade achtig uit..
met race pro hoop ik nog eens op een echt fatsoenlijke race game voor op de xbox 360, en te open kome er ook nog wagens uit het btcc, stcc, dtc bij de lijst van wagens.
|