View Single Post
Old 28-10-2008, 11:52
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Fille View Post
Een open 24h zou fantastisch zijn voor zowel het publiek als de deelnemers maar ik vrees dat het imago nu toch een klein beetje verbrand is... ....maar uiteindelijk zal het circuit zolder ook een zeer grote inspanning moeten maken, anders zie ik geen echte toekomst meer voor de 24h.

Groot struikelblok in de hele problematiek blijft SRO. Zij hebben nog steeds de rechten op (en dus ook de macht over) de 24 Uren. En op 2 jaar heeft Ratel het imago van de wedstrijd inderdaad helemaal om zeep geholpen. Iets afbreken gaat vlug; iets terug opbouwen daar heb je heelwat meer tijd voor nodig. Maar zolang Ratel en zijn aanhang (Witmeur, RACB) de scepter blijft zwaaien over de 24 Uren vrees ik dat het alleen maar steiler bergaf zal gaan, open wedstrijd of niet.

Je punt dat Circuit Zolder ook een inspanning zal moeten leveren, klopt ook. Alleen stel ik me de vraag of men dat in Zolder nog wil en/of kan. Het is duidelijk dat CZ in slechte financiële papieren zit, tengevolge van het beleid gevoerd door de vorige directie. De huidige politiek van CZ is dan ook zelf nog zo weinig mogelijk te organiseren (lees financiëel risico lopen) en de organisatie van de evenementen aan derden over te laten.

Voeg daar nog eens de huidige economische crisis aan toe, en dan vrees ik toch wel dat de heropleving van de 24 Uren van Zolder nog niet voor 2009 of zelfs niet voor 2010 zal zijn.

Last edited by Baron; 28-10-2008 at 11:56.
Reply With Quote