Nadat we deze enkele dagen / week lieten staan, wou ik dit weekend weer een stapje verder gaan: de rolkooi... Maar dat lukte dus niet. Die white metal parts waren compleet krom, waren vaak te kort en pasten dus niet. Plus, ik kreeg ze maar niet deftig aan elkaar gelijmd... Gelukkig kreeg ik hulp hier op het forum en nam ik me voor om geduldig te werk te gaan. De deadline is immers pas op 1 april...
Eerst en vooral heb ik de metal parts zo goed en zo kwaad het kon rechter geplooid zodat de vormen meer correct waren. Veel dryfitten dus en ook geregeld de body erover zetten... Maar het lukte...
Stap twee: het toevoegen van plastic buisjes zodat de verhoudingen kloppen en de pasvorm helemaal ok is. Dit vergde heel wat tijd gisterenavond... Vandaag kwamen de laatste buisjes erop. Ik voegde er ook een extra buis aan toe vooraan, vooral om de constructie steviger te maken.
Zoals je op de foto's kan zien, moet ik de overgangen tussen de metal parts en de plastic buisjes nog schuren. Maar eerst moet alles goed uitharden natuurlijk. Morgenavond of woensdag kan ik schuren, primer en witte lak spuiten...
Allez, ben heel tevreden over dit werk en vooral, ik ben heel tevreden
Grtzzz