Quote:
Originally Posted by gert mertens
Heb je ook iets gewijzigd in het interieur? (bijgedetailleerd)
|
Nóg niet, maar dat ben ik wel van plan. Vooral het dashbord en de ruimte links naast de stoel kunnen wel wat extra details gebruiken, omdat je ze goed gaat zien met zo'n open sportwagen. De meegegoten gordels van de kuipstoel worden trouwens ook weggefreesd en vervangen door aftermarket gordels.
Quote:
Kan je die lichten niet met Humbrol Mascol afdekken?
|
Wel, ik heb al een eerste setje lichten gespoten met de blauwe Tamiya lak en dat gaat zeer goed. Echter, ik merk nu dat ik ze niet symmetrisch genoeg afgeplakt heb wat opvalt als ik de koplampglaasjes in de body dryfit. En beide koplampglaasjes vertonen aan de achterzijde een heel klein beetje verfdoorloop omdat ik de achterkant ook afgeplakt had met masking tape, wat niet zo simpel is omdat het een hol oppervlak is. Wat ik dus ga doen is mijn tweede setje koplampglaasjes vooraan afplakken met masking tape, en de achterzijde bedekken met Maskol. De voorzijde met Maskol lijkt me niet zo'n goed idee omdat ik niet weet hoe je een afgetekende lijn kunt vormen met Maskol.
Quote:
Welk vernis gebruik je?
|
Sinds ik besloten heb om mijn modellen te vernissen gerbuik ik Gunze Sangyo Mr Hobby nr B-501. Toen hij uitkwam was het de enige vernis in spuitbusvorm die de decals niet aantast, en tot op heden ben ik er nog altijd enorm tevreden over. Vernissen met airbrush doe ik voorlopig niet, omdat ik nogal lui van aard ben enerzijds en omdat ik tot op heden geen reden zie om te veranderen als de vernis die ik gebruik voldoening geeft anderzijds.