Quote:
Originally Posted by gert mertens
De uitlaat kan je trouwens ook vervangen door weer die duivelse checkerpins.
In de pins zit ook een veer ....die moet je dan zelf al niet meer maken.
|
Misschien, maar dan wel een formaat dat heel wat forser uitgevallen is dan de pins die ik van je gekregen heb? Deze uitlaten zijn toch wel zo'n 4mm in diameter. De veer heb ik proberen eruit te krijgen, maar dat lukte alleen door hem er uitgerafeld uit te peuteren... Maw ik heb niet goed opgelet in de les, ik wist niet meer hoe het moest
Quote:
Verder zijn de gebruikte kleuren waarschijnlijk Alclads ?voor de transmissie en uitlaat.
|
Toch niet, maar wel Testors kleuren, die zijn vergelijkbaar.
Quote:
Het interieur ,is dit gespoten? (met airbrush welteverstaan)en zo ja ,dan zou ik er nog meer kleurdiepte inleggen.
Een Wash en drybrush tegelijk geven met de airbrush.
(dit is een veel toegepaste techniek uit de militaire modelbouw  )
Donker beginnen (ja,ja Zwart) om vervolgens naar de gewenste kleur te gaan.
De pannellines moeten donker blijven en de oppervlakken van de grotere panelen lichter maken dan de basiskleur.
(is da goed uitgelegd zo  )
|
Het interieur is gespoten met Tamiya acryl cockpit green, omdat ik die kleur niet in enamel gevonden heb. Ik veronderstel dat ik de wash dus best met een enamel kleur doe? Maar "een wash en drybrush tegelijk geven met de airbrush" zegt me niks. Hoe gaat dat precies dan? Meestal geef ik een wash met Smoke, waarna ik een drybrush geef met wit of zilver uit de Tamiya weathering Masters. Maar ik leer graag bij, zeker wanneer het een techniek betreft die militaire modelbouwers veel beter kennen dan ikzelf. Dus als je wil, leg dat eens haarfijn uit, dan zal ik het haarfijn en schaamteloos nadoen...