Quote:
Originally Posted by VSB
Welke basis stel jij dan voor om te gebruiken? Wat zijn de Tamiya busjes eigenlijk?
|
Ik zou, nu je met TS spuitbussen begonnen bent, zeker in het gamma van de TS spuitbussen blijven. Is de blauwe kleur niet perfect overeenstemmend, dat dan toch liever dan een verknoeid model. Ik weet niet precies welk soort lak de Tamiya spuitbusjes zijn (staat er eigenlijk ook niet op) maar het is zeker geen acryl. Wat ik wél weet is dat acryl de TS lak kan doen oplossen, en dan ben je nog verder van huis. Op het eerste zicht lijkt me dat TS-15 vrij dicht in de buurt komt van je Motip spuitbus, is dat geen mogelijkheid? Wat natuurlijk ook kan, en waarmee je de juiste kleur zeker nog beter kan benaderen, is het spuiten met de airbrush van Tamiya enamels (hoewel die stilaan aan het uitsterven zijn jammer genoeg) want dan kan je mengen tot je de juiste tint gevonden hebt. Maar zoals gezegd, spuit eerst eens een stuk plastic met TS-26, laat het goed drogen, en spuit er dan eens Motip over om te zien wat er gebeurt. Gebeurt er niets, dan kan je het riskeren, gebeurt er wel iets, laat het ons dan weten en er is dan nog steeds geen man overboord. Als het per sé Motip moet zijn denk ik trouwens dat je beter af bent met Motip op waterbasis dan acryl, maar "verf is geen exacte wetenschap" zoals menig modelbouwer al aan den lijve ondervonden heeft.
Succes alvast!