Hallo,
Mijn naam is Rudy, ik heb zowat een 20-tal jaren geleden m'n laatste automodel gemaakt en nooit gedacht er terug mee te beginnen.
Tot ik op een dag bij Verschooten in Antwerpen de Gt40 van Trumpeter zag.
Thuis gekomen direct beginnen googelen, en zowat alles wat ik kon vinden van revieuws over dit model beginnen lezen, ik moet wel zeggen dat m'n eerste indruk niet echt positief was, zeker toen ik las dat een after market producent een update niet tegen een economisch verantwoorde prijs kon op de markt brengen.
Doch het hart wint het gewoonlijk op de rede en bij Domino een GT40 besteld.
Na de nodige documentatie(boeken)en foto cd's en het nodige van internet afgehaald te hebben, was de euforie vlug over.
M'n eerste indruk was realiteit, heel simpel op de rand van het speelgoed af,
zeker geen Tamiya zelfs geen van 35 jaar geleden, volgens mij is het een duidelijke kopie van de 1/12 GT40 mkII van GMP.
Wat me het eerste opviel was het totaal ontbreken van het monocoque chassis in het motorcompartiment, waar we dus mee gestart zijn.
De bevestiging van de schokdempers en versnellingsbak is alleen het bovenste gedeelte aanwezig in de kit.
Zoals op de foto te zien is ben ik nog verre van klaar ermee, maar de aanzet is gegeven, de cockpit moet ook volledig herbouwd worden.
En ben dus gestart met de beenruimte voor de piloot te verlengen zover als mogelijk, en de metalen bedekking van de benzinetanks te laten aansluiten op het onderste gedeelte van het koetswerk
Ook de ingestampte ribbels in de grondplaat gemaakt, dan ben ik stilaan aan de motor begonnen, waar ook veel werk aan is, geen verdeelkop,de aandrijving van de waterpomp dus heel de V-snaar santeboetiek moet worden hermaakt, dus daar zijn we nog wel enkele weken mee zoet (gelukkig beschik ik over een draaibank)
Wat de achterliggende gedachte bij Trumpeter was om enkele delen in kleur te spuiten is me ook een raadsel, het bovenste en onderste gedeelte van het motorblok zijn in goud-champagne kleur, de zijkanten in heel schreeuwerige chroom (welke zich vrij moeilijk laat verwijderen, ik heb twee producten moeten gebruiken ovenreiniger en gootsteen ontstopper)
Bij de ophanging hebben ze bal ook volledig misgeslagen, moet ook volledig aangepast worden, ik ben al begonnen met de cardanassen welke uit één stuk zijn gegoten beweegbaar te maken, deze moeten nog ingekort en verdikt worden.
Het is niet m'n bedoeling deze kit aftekraken, maar om er een ietwat gedetaillerde GT40 mkII van te maken de ook van dichtbij een schaalmodel lijkt is er wel wat werk aan.
Het slopende is dat je geen twee stukken sec op elkaar kunt plakken zonder dat je in het beste geval er één moet aanpassen of zelf maken.
Wordt vervolgd (hoop ik)