Op
http://www.btcseries.be/nl/nieuws/50...-dichtbij.html staat al de hele dag groot nieuws te lezen. Tot nu nog nergens iets zien verschijnen op een vlaamstalige site. De Belcar komt terug in 2010! Het bericht op de site is trouwens slecht vertaald.
Quote:
En het andere kampioenschap, mogen we de naam al kennen ?
« Het is nog niet definitief, maar de kans is groot dat de vroegere benaming « Belcar » weer gebruikt zal worden.
Wat verandert dan op de piste?
« De serie wordt opengesteld voor de GT3’s, de hoofdcategorie. Maar ook GT4 en GT ’Cup’ zijn toegelaten. Deze laatste klasse herneemt de GT’s uit de DSMEC met uitzondering van de GT1, zoals de Viper en recente GT2. Oudere GT2, zoals de Porsche GT3 RS, zullen geëvalueerd worden en eventueel zal de motor gelimiteerd worden. Maar het kampioenschap staat ook open voor Silhouettes S1 en S2. Hiermee beantwoorden we aan de vraag van enkele deelnemers uit de DSMEC. De ‘semi-endurance’ aanpak past beter bij hun visie dan de ‘semi-sprint’ aanpak van de BTCS. We voorzien zeven races, allemaal in België. Zes worden er gezamenlijk met de BTCS georganiseerd, maar over het statuut van de 24 Uren van Zolder wordt nog gepraat. Bovendien zijn er nog de 10 Uren van Zolder die op 132 november gepland zijn. »
http://www.btcseries.be/nl/nieuws/50...-dichtbij.html
|
In vet de fouten in het artikel. De 10 uur van Zolder gaan nooit meer door

In plaats van Silhouettes zullen de DSMEC teams wel behoefte hebben aan Touring wagens. Als de DSMEC teams kiezen voor semi-endurance dan zullen de races weer 125 minuten worden? Het huidige BGTC heeft wedstrijdjes van 60 minuten.
Dus kort samengevat:
BTCS: Silhouettes + Touring => wedstrijden 60 tot 90 minuten
Belcar: GT3/GT4/GT vanalles behalve GT1 + Touring => wedstrijden van 125 minuten?