Dan was het tijd om de overkapping van de uitlaat te maken op de dorpels.
Allereerst werd de gleuf op maat gevijld en geschuurd.
Daar ik vorige keer al wat ge-experimenteerd had met een stukje van een ronde plastiek buis, had ik al een paar malletjes over die echter te klein waren.
Maar ik wist welke riching ik uit wilde.
Men neemt een dunwandige plastieken buisje:
Men snijdt ditmaal een te lang stukje uit je buis, dat je via een mal eerst hebt afgetekend.
Na wat paswerk, neem je de fohn en verwarm je het gedeelte dat aan de deur vertrekt. Met een metalen latje duw je het plat. Na afkoeling plak je de overkapping op zijn plaats met wat secondenlijm. Omdat er wat spanning opstaat is hier Zip-Kicker een welgekomen hulp.
De overkapping wordt dan verder op maat gesneden. Aan de binnenkant wordt de naad nog behandeld met secondenlijm en bloem, waarna alles geschuurd werd. Volgende keer zal moeten blijken of er nog wat putty aan te pas moet komen.
En tot slot nog een dry-fit met chassis, carrosserie en uitlaat. En al zeg ik het zelf, het ziet er goed uit.
Nu kan de uitlaat ook verder afgewerkt worden.
Zo mannen, dit was het dan, bij leven en welzijn wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar en veel modelbouwplezier in 2010 en vooral een goede gezondheid.