View Single Post
Old 10-01-2010, 01:29
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Ik had gedacht om er vandaag eens stevig in te vliegen, maar dat is dan spijtig genoeg anders uitgedraaid.

Allereerst had ik van de week het stukje van de rolkooi en het gedeelte dat achter de piloot komt al gespoten met AS-12 (Bare Metal Silver)

Omdat ik zeker wist dat de rolkooi niet zwart maar aluminium is, dacht ik dat de rest van het interieur en chassis ook aluminium was. Toen ik een paar dagen geleden een mailtje kreeg van Johan met de informatie dat de Capri's allemaal volledig zwart waren, begon ik toch te twijfelen.
Het probleem is dat Ludwig maar 4 races heeft gereden met de Jägermeister-Capri en zodoende weinig foto's te vinden zijn op het net. Hij was trouwens het seizoen begonnen met de Ford C-100 om tijdelijk over te stappen naar de Capri en om daarna het seizoen te eindigen met de C-100.
Na een paar dagen verdere info te hebben gezocht, kwam ik er toch uit dat de binnenkant zwart moet zijn met aluminium rolkooi. Dus kwam de spuitbus zijdeglans-zwart eraan te pas.

Daarna heb ik zetel maar eens goed glad geschuurd en in de primer gezet.

Na een paar uurtjes te hebben staan drogen, werd de achterkant afgeplakt om het zitgedeelte te behandelen met de Tenco-spuitbus.
Maar daar liep het mis. Na het spuiten van een aantal laagjes is de zetel uit mijn handen gevallen, waardoor het gespoten opp. er niet meer zo fraai uitzag. Dus hierop heb ik maar besloten om de gehele zetel proper te maken en opnieuw te beginnen. Zelfs de foto was mislukt.
Na heelwat poets- en schuurwerk staat de zetel sinds vanavond opnieuw in de primer. Je ziet zelfs op de rugzijde nog wat schade, maar die zal hoogstwaarschijnlijk niet meer te zien zijn na de volgende behandeling met de Tenco-spuitbus.

Aan het chassis waren nog wat krassen die met putty werden toegesmeerd.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  189.jpg
Views:	1525
Size:	30.4 KB
ID:	16215   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  190.jpg
Views:	1489
Size:	38.0 KB
ID:	16216   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  191.jpg
Views:	1429
Size:	32.5 KB
ID:	16217   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  192.jpg
Views:	1414
Size:	31.6 KB
ID:	16218   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  193.jpg
Views:	1489
Size:	48.3 KB
ID:	16219  

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote