View Single Post
Old 04-02-2010, 21:51
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Ook de "stuurinrichting" werd aangepakt. In plaats van het onderdeel uit de kit te gebruiken (zie eerste post), heb ik gekozen om iets realistischer te werken, en zelf een onderdeel te bouwen uit messing.

Het bestaat uit een vertikale buis, die een stuurstang behuist, en aan dewelke nog 2 hendels bevestigd zijn. Vooral die 2 hendels hebben me een beetje kopzorgen bezorgd, want de ene kwam los toen ik de andere wilde vastzetten en andersom. Allee, ge ziet het zo voor u. Mits een koudebrug was alles echter nog redelijk te doen.

Ik heb alles eens drooggepast, en zo krijg je een idee van wat het gaat worden.

Zo zie je meteen ook wat ik voor heb: de gaas is van het koetswerk verwijderd, de zwarte steunen staan terug bruin, etc etc...
Wat is er gebeurd? Wel, ik heb mijn pincet uit mijn handen laten vallen. En waar valt zo een ding altijd? Juist, net daar waar het niet vallen mag: bovenop het model. leuke kras over ongeveer de helft van het onderdeel, dus bijschuren en bijspuiten. Tot daar geen echt probleem, ware het niet dat die gaas natuurlijk niet overspoten mocht worden, want die moest in een lichtere kleur blijven. Ik had dus het lumineuze idee om dit PE-gaas te maskeren met Maskol. Dat ging perfect en het onderdeel werd in zijn geheel bruin gespoten en gelakt. Alleen, bij het verwijderen van de Maskol moest ik toegeven dat dat misschien toch niet mijn beste idee van 2010 zou worden. De Maskol gaat namelijk in de gaatjes van die PE-gaas kruipen (waar die Maskol ook voor wordt betaald, nietwaar?), maar bij het proberen om die te verwijderen komt dan ook die PE-gaas doodleuk met die Maskol mee.
Opnieuw beginnen dus maar, want weer krassen gemaakt met die scherpe randjes ...

Enfin, we weten wat doen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC10496.JPG
Views:	426
Size:	473.0 KB
ID:	16701   Click image for larger version

Name:	DSC10497.JPG
Views:	435
Size:	548.4 KB
ID:	16702   Click image for larger version

Name:	DSC10498.JPG