View Single Post
Old 15-03-2010, 22:38
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular

Omdat we zaterdag op de beurs niet direct een oplossing konden vinden voor het probleem van de 'blaasjes', ben ik met de body ten rade gegaan bij een carrossier en goede maat van me en hij had meteen een verklaring. Hij noemde de gaatjes 'visogen' die voortkomen uit een chemische reactie die kan komen van simpelweg gel in het haar of aftershave. Zelfs handen wassen met een chemisch samengestelde zeep kan de oorzaak zijn.
Zijn oplossing: voorzichtig nat opschuren met 1200 en vooral opletten met hoeken en randen, anders zit ik direct door de lak. Dan naschuren met 4000 en dan opnieuw 3X vernissen. Eén mistlaag en 2 natte lagen. En daarna goed polieren en dan zou het moeten weg zijn.
Het opschuren is gelukt en de mistlaag is reeds gespoten en het ziet er nu al veel beter uit. Benieuwd wat het wordt.
Heb vandaag wat gewerkt aan de bodemplaat. Heb geprobeerd om ook die schaduw aan te brengen op zijn TVD's, en moet zeggen, niet simpel en heb veel bewondering voor hoe hij dat doet.
Het is dan ook niet hetzelfde en zal nog wat moeten oefenen. Ook heb ik de raad van Guido ter harte genomen en wat bruin gebruikt om de bodem te bevuilen. Het is nog geen 'Mud in the pot', maar heb er een beetje mijn eigen ding van gemaakt met 3 tinten bruin, een beetje mat zwart en White Spirit. Enfin, hier het resultaat na een avondje 'smodderen'.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	100_4652.jpg
Views:	683
Size:	102.4 KB
ID:	17178