Quote:
Originally Posted by Doc
Ook goed te lezen dat je na de rijles toch nog de rust had om achter je bureau te kruipen. Of was dat misschien om terug tot rust te komen misschien.

|
Nee, om eentje van het vrouwelijk geslacht te zijn, rijd ze meer dan behoorlijk, maar zo'n rijlessen nemen behoorlijk wat tijd inbeslag, zeker leren parkeren.
Quote:
Originally Posted by Nismo
.................................
De wagen staat nu wat lager, maar nog niet tot mijn tevredenheid. Ik denk dat bovenstaande werken nog eens herhaald gaan worden. Nog zo'n 0,2 mm wegschuren en met wat styrene van dezelfde dikte opvullen en dan zal het wel ok zijn.
.................................................. .
|
De verlaging werd nog eens uitgevoerd, maar dan op een andere manier.
Eerst werden er 2 stukjes styrene met de dezelfde dikte aangebracht, rechts om de vering hoger te plaatsen, links als versteviging omdat ik in eerste instantie het zwarte gedeelte wou dunner schuren.
Ik had echter iets van; Als ik nu de vering eens korte maakte, maar hoe.
Ik nam dus een styrene buisje voorzien van een gaatje met de juiste diameter, ik maak dat buisje wat dikker met wat tape en steek er een tandenstoker in voor versteviging. Daarna steek ik mijn "gereedschap" op een boormachine en vooraan plak ik met behulp van dubbelklevende tape een stukje schuurpapier. Tenslotte maar ik er een gaatje in waarin het uitstekende pennetje van de veerpoot past.
En dan schuren maar tot de veerpoot de juiste afmeting heeft. Hier zie je het verschil tussen beide veerpoten, de linkse is al op maat geschuurd.
Ik had natuurlijk ook de veerpoot kunnen afzagen op gewenste lengte, er een gaatje in boren en er een nieuw pennetje in kunnen lijmen, maar waarom moeilijk doen als gemakkelijk ook gaat.
Als beide veerpoten klaar zijn, is het tijd voor een dry-fit. Er moet nog een en ander verfijnd worden afgewerkt, maar ik ben in ieder geval tevreden met de rijhoogte.
Hieronder zie je het verschil tussen de huidige Capri en een vroeger gebouwd exemplaar.
Naar aanleiding van bovenstaande foto, zie ik jullie al denken, waarom verlaagd hij zoveel, het verschil tussen beide modellen komt toch niet overeen met de afstand van verlagen?
Juist, maar omdat de Capri achteraan ook lager is komen te liggen, was de neus hoger komen te liggen dan voorzien. Hij lag vooraan veel hoger dan het vroeger gebouwd model, vandaar.
Voila, nu is het chassis klaar voor het spuitwerk en verdere afwerking.
Tot de volgende keer.