Ik heb enkele posts uit het BTCS forum verplaatst naar hier. Een thread over de Finest Races is beter geschikt dan een deelnemerslijst van BTCS.
Het forum wordt binnenkort heringedeeld om alles een betere plaats te geven.
Quote:
Originally Posted by Werner Moonens
Beste Mark, vooreerst wil ik toch even reageren wat betreft jouw taalgebruik, ik betreur dit tenzeerste op deze wijze te moeten lezen. Ik kan me de bewuste situatie nog zeer goed herinneren, wat mij betreft was er zeker nog voldoende (veilige) afstand tot waar de jongens aan het werk waren. Indien ik een gevaar betekende voor deze jongens wil ik direct mijn excuses aanbieden en mijn waardering naar hen uiten. Trouwens nodig ik u uit de on-board beelden eens komen te bekijken, misschien zal je dan inzien dat er zeker geen gevaar bestond...
Werner
|
De post van Mark is aangepast. Ik denk dat het probleem op de baan vooral een verschil in perceptie is. Als piloot heb je waarschijnlijk wel alles onder controle, maar als je als marshal daar op de baan staat komen de wagens toch nog steeds tegen een behoorlijke snelheid af. Het circuit is lang genoeg om te kunnen zigzaggen, rij rechtdoor op plaatsen waar mensen op de baan staan.
Dit is niets persoonlijk tegen jou, maar het zou geen kwaad kunnen als alle piloten dit zouden toepassen.
Quote:
Originally Posted by Werner Moonens
u zal zich waarschijnlijk ook nog afvragen hoe ik dit voorval direct heb herkend, wel, een marshall (u ?) stond van ver al te gesticuleren en bij het naderen van de bewuste plaats benaderde deze de wagen alsof hij er zou onderlopen...
|
Dat lijkt soms de enige manier om een piloot te laten vertragen of rechtdoor te laten rijden.
Quote:
Originally Posted by Steve
Ik was zelf niet in Zolder maar heb al genoeg naar het circuit geweest om dingen te zien zoals ze zijn...
De "bijna-ongelukken" die ik al gezien heb zijn eerder te wijten aan de onkunde van de betreffende marshall(s)!
Als sommige van die gasten een auto zien spinnen krijgen ze precies een epilepsie aanval en worden ze als het ware dol, ze beginnen oncontroleerbare dingen te doen waardoor de zaak soms nog erger wordt dan het was.
Gevaarlijke situaties en nog langere safety car tijden tot gevolg.
Ieder zijn plicht, piloot als marshall maar ik heb al genoeg rotzooi gezien en altijd gaat het om de onkunde van de marshalls.
Krijg ik nu de marshalls op mijn kop? Kan zijn maar dan ga ik mij eens bezighouden met net na een spin of dergelijke mijn cameraatje eens zijn werk laten doen, ge gaat soms verschieten van wat ge ziet!
Het is geen publiek geheim dat er niveauverschil is tussen marshalls wereldwijd maar in Zolder kunnen ze er wat van...
En Mark, neem dit weer niet als een persoonlijke aanval maar jouw taalgebruik kan echt niet hè man, je noemt piloten lullen, hun wagens gedrochten, vroeger was dit een ban op het forum.
Blijkbaar mag de ene toch wat meer dan de andere.
|
Je hebt gelijk over de kwaliteit van de marshals. Vergeet echter niet dat dit allemaal vrijwilligers zijn. Een opleiding is er niet, je moet alles leren in de praktijk. Sommigen reageren doordachter dan anderen, ervaring speelt hier zeker een grote rol in.
Wat betreft de reactie van Mark: iemand beledigen kan inderdaad niet. Een wagen lelijk vinden kan toch?
Jouw reacties van de laatste weken waren ook nogal sterk. Een ban hebben we je nog niet gegeven. Een (pittige) discussie moet mogelijk zijn zonder dat we op de vuist moeten gaan. Dat laatste uiteraard bij wijze van spreken