View Single Post
Old 20-04-2010, 20:54
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

De zijpanelen dan. De zijkanten die in de kit zitten zijn goed qua vorm en detail, maar veel te dik als je ze wil gebruiken met opengeklapte motorkap. Dunner schuren gaat niet zoveel uithalen, omdat de luikjes die in het onderdeel zijn meegegoten geen ruimte laten voor detail. En laat die dingen nu net in het oog springen als je de motorkap open zet.

Ik heb aan een collega modelbouwer gevraagd me aan de hand van een simpel tekeningetje (ik ben ook maar een simpele jongen, vandaar...) enkele onderdeeltjes voor me te etsen, en hiermee kan ik heel nauwkeurig de zijpanelen opnieuw samenstellen.

De geëtste onderdelen zien er zo uit:

Je ziet duidelijk de grote rechthoekige vorm van het zijpaneel. In het midden komt dan een tweede paneel (lichtjes groter dan de uitsparing logischerwijze), met de gaatjes voor de luikjes. De vier luikjes zijn op hun beurt al voorzien van een klein gaatje waarin later het trekknopje komt te zitten, waarmee de driver de koelings- en verluchtingsluikjes kon openzetten.

Eén en ander laat toe om de luikjes in zowel open als gesloten vorm te monteren, en het mechanisme om ze aan de achterkant alle vier met elkaar te verbinden door middel van een fijn geleidingsstaafje kan ook heel makkelijk worden gebouwd.

En zo zal het er ongeveer moeten uitzien, eens alles is gemonteerd. Te noteren valt dat ik nog niet heb beslist of het zijpaneel aan de opengeklapte zijde ook met scharnieren, dan wel vast wordt gemonteerd.

Met een hele dikke "DANK U WEL" aan HHugo voor het etsen van de gevraagde onderdelen!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC12412.JPG
Views:	738
Size:	542.1 KB
ID:	17670   Click image for larger version

Name:	DSC12413.JPG
Views:	714
Size:	666.8 KB
ID:	17671   Click image for larger version

Name:	DSC12414.JPG
Views:	724