View Single Post
Old 13-05-2010, 23:31
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

In faze 12 wordt de voorste kuip in elkaar gestoken. Zoals we al eerder meldden zitten in deze kit geen decals, maar stickers. Nu is dat allemaal goed en wel om dingen mee te verwezenlijken zoals het dashbord, maar het windscherm vertoont ook een soort van zwarte afdekking onderaan, en de vorm van dat ding in gebogen in 4 richtingen! Dat is voor een decal al geen kinderspel, en voor een sticker al helemaal onmogelijk om overal mooi mee aangedrukt te worden zonder dat de boel loskomt op termijn. Dus kiezen we er hier voor om de sticker achterwege te laten en het zwarte deel te schilderen met gloss black.

Na montage van alle delen ziet de kuip er nu zo uit:

Faze 13 tenslotte beschrijft de voltooiing van de motor, wat neerkomt op het plaatsen van de kuip en het aanbrengen van de spiegels.

Afgewerkt ziet het model er dus als volgt uit. De decals, sorry de stickers moeten nog aangebracht worden. Daarover wil ik trouwens nog een woordje kwijt. Alle stickers zijn overgedimensioneerd uitgevoerd, met een achtergrond die overeenkomt met de kleur van het onderdeel waarop ze geplakt moeten worden. Daar heb ik niet zo'n vertrouwen in, en ik besluit om ze allemaal net aan de rand van de tekst uit te knippen en die gekleurde randen dus achterwege te laten. En wat blijkt? De bouwers van Tamiya hebben verdorie hetzelfde gedaan, afgaande op de foto's die in de Tamiya-catalogus staan. Het zal dus wel een goed idee geweest zijn...

Foto's van het afgewerkte model mét en zonder piloot kan je trouwens vinden in mijn galerij.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2001_yamaha_tmax_19.JPG
Views:	539
Size:	522.2 KB
ID:	17930   Click image for larger version

Name:	2001_yamaha_tmax_20.JPG
Views:	528
Size:	611.2 KB
ID:	17931  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 14-05-2010 at 00:11.
Reply With Quote