View Single Post
Old 25-06-2010, 11:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
@ Guido again ; Een stuk hout in de CRX... Da is der over.
de aanbeveling van de glansvernis onder de decals ? dat zijn élementaire basisregels in onze hobby !
En gekend .
De aanbeveling van glansvernis onder de decals... die laat ik voor rekening van Nismo. Ik zou niet durven om élemantaire basisregels des hobbies aan u voor te stellen.

Mijn aanbeveling van de glansvernis is er eentje omdat ik denk dat je hiermee een realistischer resultaat zal behalen tegenover het verschillend 'inkleuren' met vernis. Bij weathering ben ik een fervent voorstander van het aanbrengen op schaal zoals het in de realiteit wordt aangebracht, zeker voor wat de basis betreft. Het "afwerken" kan dan naar believe en eigen goed dunken gebeuren.

Dus, je koopt een blinkende CRX (ik denk niet dat er ooit vuile CRX'en in de toonzaal gestaan hebben) en daar ga je mee door het vuil rijden. Wat doe je dan op schaal? Je maakt je kas eerst volledig blinkend en gaat daarna pas je vuil aanbrengen, waarvan de andere tinten vernis de basis vormen. Het geheel zal mooier in elkaar "blenden(*)" op die manier.

(*) overvloeien
Reply With Quote