Quote:
Originally Posted by Guido
De aanbeveling van glansvernis onder de decals... die laat ik voor rekening van Nismo. Ik zou niet durven om élemantaire basisregels des hobbies aan u voor te stellen.
Mijn aanbeveling van de glansvernis is er eentje omdat ik denk dat je hiermee een realistischer resultaat zal behalen tegenover het verschillend 'inkleuren' met vernis. Bij weathering ben ik een fervent voorstander van het aanbrengen op schaal zoals het in de realiteit wordt aangebracht, zeker voor wat de basis betreft. Het "afwerken" kan dan naar believe en eigen goed dunken gebeuren.
Dus, je koopt een blinkende CRX (ik denk niet dat er ooit vuile CRX'en in de toonzaal gestaan hebben) en daar ga je mee door het vuil rijden. Wat doe je dan op schaal? Je maakt je kas eerst volledig blinkend en gaat daarna pas je vuil aanbrengen, waarvan de andere tinten vernis de basis vormen. Het geheel zal mooier in elkaar "blenden(*)" op die manier.
(*) overvloeien
|
En toch klopt je denklijn niet helemaal. Ik denk dat je devolgende denkpiste moet volgen : Iemand koopt een nieuwe blinkende CRX in de toonzaal. Hij rijd daar enkele jaren mee rond totdat hij hem ofwel moe is ofwel de auto op is. Dan koopt iemand met een beperkt budget deze oudere afgetergde CRX en maakt er een rallycross wagen van. Meestal om in de VAS gaan te crossen. De oude kleur blijft er meestal opzitten, deze gasten hebben nl meestal niet het geld om er een mooie nieuwe shiny laklaag over te zetten.
Anderzijd volg ik jou en Johny wel in het feit dat decalsgewijs er beter eerst een vernislaag over het mat komt. Maar dan heb ik wel een vraagje : Moet er echt de glanzende vernis over? Kan er eventueel ook af vernist worden met zijdemat, deze blinkt uit zichzelf al minder?
Voor de rest, tja Gert, ik ga Dominique volgen, ik wil die blutsen ook zien. Als iemand hier op het forum dit kan dan ben jij het wel!