View Single Post
Old 18-08-2010, 12:53
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Razornord View Post
Mijne pa zei 't zo: Den tijd dat er op de avond voor de race nog een paar telefoontjes kunnen gedaan worden om wat golfkes met ne 2-liter ergens vandaan te halen, zijn voorbij!

Bovenstaande brengt mij naar deze gedachte: om te racen moet er veel geld op tafel verschijnen dus enkel de beter bemiddelde personen en de betere rijders met goede sponsors kunnen racen. Crisis: sponsors vallen af dus blijven enkel de beter bemiddelden blijven over dus het aantal deelnemers zakt. Die beter bemiddelden zijn niet de laagvliegers van de nationale racerij dus het competitiegegeven valt grotendeels weg. Toeschouwers zien een 'race' die neerkomt op treintje-rijden dus ze blijven weg. Terwijl de nevenraces een opstapklasse zou moeten zijn naar de hoofdrace, moeten daar ook al stukken van mensen betaald worden om daar deel te nemen. We komen weer in de spiraal uit die ik net beschreef.

Conclusie: de racerij moet volledig gereset worden tot aan de basis toe. Eén van mijn gekste gedachten daarin is bijvoorbeeld een 24 uren met een stuk of 50 westfields en sakers waarbij de banden slechts 3 keren tijdens de volledige race vervangen mogen worden (relatief goedkoop) en waar er weer lol beleefd wordt door zowel de racers als door het publiek want dat schort al jaren (sfeer).
Overschot van gelijk, alleen dit alles bereiken is tegenwoordig een heel andere zaak!!