Sowieso zal de 24u terug deel van het kampioenschap moeten gaan uitmaken, anders vrees ik voor een herhaling. Er wordt vaak verwezen naar de 12u BTCS, daar heb je toch een aardig deelnemersveld en het valt binnen het kampioenschap.
Waarom niet gericht werken aan een samenwerking met de DSC en/of British GT?
Een heel snelle berekening:
Belcar = 35
DSC (SSI & GT) = 30
DSC (SSII & SP) = 30
British GT = 30
Met dat aantal moet er toch iets te doen zijn om aan de beoogde 70 deelnemers te komen.
Laat de punten meetellen voor het kampioenschap, reken op een paar afzeggingen van kleinere teams uit het buitenland die de verplaatsing niet willen/kunnen maken en we hebben een mooi en gevariëerd startveld.
De DSC zou dit bvb. als alternatief voor de nevenraces bij de truckrace kunnen aanbieden (lees: de nevenwedstrijd bij de truckrace niet laten doorgaan), al zijn 1u of 24u racen een wereld van verschil en spelen er misschien nog andere commerciële belangen mee.
Evt. de DSC SSII & SP apart laten rijden als nevenrace op zaterdag?
Misschien een utopische gedachte maar rekening houden met afstand, verplaatsing en eerdere ervaringen een mogelijk alternatief.
Is maar iets dat (tussen het werken door) opkomt dus schiet me niet meteen af...
Last edited by JCE.72; 23-08-2010 at 15:56.
|