View Single Post
Old 16-01-2011, 18:06
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Was ik ook vergeten te vragen, maar hebben deze ral kleuren en hebben ze ook primer, want ik ben van het principe dat beter alles van het zelfde merk kan gebruiken.
Dit is onjuist, misschien een wat wrange opmerking, maar zeker zo niet bedoeld; maar ik vind het nogal een bekrompen mening. Je hoort het zo vaak; al het witgoed apparatuur moet van hetzelfde merk zijn, bij stereo's moet alles van hetzelfde merk zijn....
Dat is juist niet zo, elk merk heeft zijn eigen specialiteit, het is juist zaak om die te vinden en dat te combineren met andere specialiteiten van andere merken om zo tot de beste combinatie te komen.

Ik gebruik primer van ASA (huismerk), kleuren van AutoAir en van Hiroboy en blanke lak van Hiroboy. Dit werkt prima en ik krijg hiermee zeer goede resultaten. Daarnaast ben ik niet beperkt in mijn keuzes, Tamiya maakt maar een beperkt aantal kleuren in zijn spuitbus programma, even snel mengen zit er niet bij. Ook is het zeer aan de prijs.

AutoAir kán direct in de airbrush worden gekieperd, bij de opaque-kleuren doe ik het meestal ook. Bij de doorzichtige kleuren en de candy's, verdun ik het een klein beetje 1:5 ongeveer.

Ik heb met die X22 van Tamiya wel problemen gehad, toen met die Schnitzer BMW van Fujimi
Reply With Quote