Hoe wil je in godsnaam die mooie autosport met dikke auto's creeeren zonder breedtesport....
Wil je inderdaad een serie als DSC of het oude Belcar terug, dan zul je toch echt onderaan moeten beginnen. Er staan dus niet ineens 120 man met (heel veel) budget op die zeggen: ik ga nu ene Biturbo racen!!
Er is in Belgie helemaal niets voor de startende piloot. Het begint meteen al met (alle respect) te dure series. Wat is er mis met het racen in een Volvo 340 of een stokoude BMW 325? Wat is er mis met racen op een doordeweekse dag?
Voorbeeld: onze krantenbezorger/scholier van 16 jaar heeft van zn eigen gespaarde geld een raceklare Volvo 340 gekocht (1500 euro) en ja: hij racet wel!!

Dat men er niet naar wil kijken, prima. Daar is bv DNRT ook helemaal niet voor bedoeld...het is puur gericht op de deelnemers en toeschouwers zijn (gelukkig)welkom.
Maar het is uiteindelijk wel DE grote kweekvijver voor je A evenementen. Bovendien ontstaat er ook nog eens een gezond economisch klimaat voor ondernemers in de autosport. De grote teams in NL runnen heel wat (niet tot de verbeelding sprekende) auto's binnen DNRT. Er zijn zelfs lui die hun bestaan hebben te danken met het prepareren en runnen van bv. BMW E30's en Seat Ibiza's....
Weet je: in Belgie had de DSMEC nooit mogen verdwijnen....Dat was de sfeer en stijl die de B autosport zo broodnodig had. Ik ben er van overtuigd dat die formule binnen 5 jaar het oude Belcar naadloos was opgevolgd....
Maar dan nog...hoe ga je de racedag vullen met slechts 1,2 of hooguit 3 series?? Zie FIA GT afgelopen weekend: wat een treurnis voor de fan! 3 races op een dag, zonder enige sprintwedstrijd....dat komt niet goed, hoor.
Maar ik heb begrepen dat iets dergelijks als DNRT feitelijk wordt verboden cq. onmogelijk gemaakt door de RACB??? Hoe zit dat eigenlijk??