View Single Post
Old 18-07-2011, 23:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Al met al geen positieve tendens voor het aantal deelnemers aan de 24 uur van Zolder dit jaar. Dit is nu het zoveelste jaar op rij dat het deelnemersveld belabberd is voor deze koers (a.u.b. geen opmerkingen over kwaliteit boven kwantiteit blablabla). De oorzaken zijn divers te noemen in de afgelopen jaren voor het lage aantal deelnemers maar de toeschouwer heeft al jaren een slecht produkt gezien. Een overgangsjaar blijf je ook niet 5 keer op een rij verkopen

Behalve de toeschouwer is het voor de coureurs ook al jaren een slechte wedstrijd. Het kost veel maar de kwaliteit van de koers is slecht, weinig strijd en heel vaak een lege baan voor je.

Eigenlijk kunnen we stellen dat sinds CZ de organisatie uit handen heeft gegeven de deelnemers wegblijven. Gezien de veranderde marktomstandigheden kan ik me moeilijk voorstellen dat als CZ weer volledig de touwtjes in hand gaat krijgen ze de 24 uur weer naar het oude nivo kunnen krijgen. Simpelweg omdat de brede nationale autosport in BE is verdwenen.

We kunnen wel krampachtig blijven zoeken naar een opleving van deze koers maar gezien het huidige autosportklimaat zie ik dat niet meer gebeuren. Koers komen, koersen gaan en ik ben bang dat de 24 uur van Zolder tot het verleden gaat behoren. Idem voor de 10 uur in de toekomst.

Er is in deze regio van Europa geen ''all-comers'' mentaliteit. Als er geen kampioenschap aan verbonden is trek je ook geen deelnemers.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote