Originally Posted by BSOT
Omdat:
Iedereen welke niet rechtstreeks te maken heeft met de 24H wil schitteren tijdens dat weekend.
De oplossingen:
Circuit Zolder moet een eigen cel oprichten voor de Belcar en 24H bestaande uit mensen die kaas gegeten hebben van zowel marketing als het organiseren van een serie. Te veel personen denken uit eigen belang waardoor het commerciele aspekt verloren gaat.
Men verliest de smaakmakers van het weekend (lees teams en piloten) te veel uit het oog. Vandaag de dag spelen zij een derderangsrol waardoor zij zich zelfs niet meer klant voelen.
1. Neem de reglementen van de DSMEC en start de Belcar Racing Series op. Deze reglementen laten een brede waaier aan wagens toe waardoor bijna iedereen opnieuw tot zijn recht komt in zijn of haar klasse. Weer alle GT3's uit het kampioenschap, er zijn genoeg series in het buitenland waar deze kunnen rijden.
2. Hou rekening met de BGDC. Deze bestaande serie moet de voedingsbodem zijn voor teams/piloten welke hun eerste stappen in de enduranceracerij willen zetten. M.a.w. laat geen wagens toe die nu reeds in de BGDC kunnen rijden.
3. Maak 7 weekends waar zowel de Historics, BSOT als een ander sprintkampioenschap samen kunnen rijden. Zo kunnen piloten/teams deelnemen aan zowel het ene als het andere kampioenschap.
4. Ook in deze commercieel moeilijke tijden moet CZ zijn steentje bijdragen. Dit moeten ze doen door nauw samen te werken met de cel die de Belcar en 24H gaat organiseren. Wil een 3de partij een muziekfestival organiseren tijdens de 24H, waarom niet? Laat ze de huur van het circuit betalen en klaar is kees. Een samenwerking tussen 24H en een muziekfestival kan voor beide partijen een win-win situatie opleveren.
5. Zorg dat de reglementen duidelijk en transparant zijn en goedgekeurd voor eind 2012 zodat teams nog dit jaar weten of ze kunnen deelnemen/investeren in een wagen. Wil RACB dit niet, idee gewoon opbergen en niets doen.
6. Zorg ervoor dat de teams/piloten opnieuw uitkijken naar de 24H en doe hen leuke commerciële voorstellen. Kaarten/loges/veel toegankelijker, enz...
7. Wees bereikbaar en communiceer veel beter en duidelijker. Teams werken meestal 's avonds aan de wagens en hebben dan een specifieke vraag bv betreffende de wagens, inkom, boxen, enz.. Neem de telefoon op en beantwoord die vragen onmiddellijk, ook al is het 23.00. Het zijn je klanten en zij betalen voor die service.
8. Haal partners in huis welke willen investeren in het kampioenschap. De huidige mediapartners en Michelen brengen geen enkele meerwaarde, noch voor teams,noch voor het publiek.
9. Zorg voor 1 centrale Belcar hospitality waar iedereen graag vertoeft. Zo vermijd je VIP toestanden overal welke onbereikbaar zijn voor de toeschouwer die graag met de piloten op de foto gaat. Kan dat? Jawel, de BSOT is daar het levende bewijs van! Nu dienen teams grond en tenten te huren, alles zelf te organiseren en eigenlijk willen ze maar 1 ding: koersen! Doe dat werk voor hen zodat ze enkel maar te bellen en te zeggen: we zijn met 150 personen en dat ze weten dat de rest tip top geregeld is.
10. Breng spanning en sensatie op het asfalt. Wissel sprintwedstrijden af met endurance zodat toeschouwers op het puntje van hun stoel zitten en duels zien. Een tikje hier en daar moet kunnen, dat willen de mensen zien.
11. Start een service op waar teams beroep kunnen op doen hun wagens te vullen met piloten. Piloten moeten zich kunnen aanmelden dat ze interesse hebben om te rijden waarbij de organisator deze kan aanbieden aan de teams. Nu ligt iedereen naar iedereen te bellen wat uiteindelijk resulteert in te duur, te laat, niet snel genoeg, geen ervaring genoeg, enz...
12. CZ moet veel meer werk maken van zijn voorprogramma. 5 weken voor de 24H van start gingen waren er 5 kampioenschappen welke door de annulatie van Colmarberg zonder circuit zaten. Niet 1 van deze kampioenschappen werd gecontacteerd door CZ met de vraag te komen rijden. Indien men vrije trainingen organiseert onder de vorm van trackdays dan hadden net zo goed de BGDC als de BSOT hun manche van Colmarberg kunnen rijden in het voorprogramma van de 24H. Nu zag ik 9 wagens rijden aan 100€. Indien CZ zich flexibel had opgesteld was er woensdag, donderdag of zaterdag een wedstrijd van de BGDC of BSOT te zien geweest en had CZ niet 900€ maar 15.000€ in de lade gehad. Ik vind dat iedereen het recht heeft te weten dat er mogelijkheden waren maar er werd geen werk van gemaakt. Dan maar kiezen voor de makkelijkste oplossing met een hoop frustratie als gevolg. Tracktime heeft een bepaalde prijs, maar indien de nood het hoogst is moet CZ eindelijk ook eens hun ego naast zich neerleggen en kiezen voor de teams/toeschouwers. Enkele andere wedstrijden inlassen had niet enkel voor meer animo gezorgd, het had ook nieuwe teams/piloten/publiek naar CZ gebracht weer positief kan zijn voor de toekomst. Investeren in de toekomst is 1 van de meest ontbrekende factoren in CZ. Men leeft in een momentopname waar event A bedrag X moet opleveren, ongeacht hoe men daar toe komt. De komst van het muziekevent brengt misschien wat extra euro's op, nog steeds geen reden om het voorprogramma te verwaarlozen, vrij rijden in te lassen en de toeschouwers met een enorme kater achter te laten.
Er zal op CZ zo een 15.000 man zijn zaterdag. 10.000 voor het muziekconcert, 4.000 genodigden van de teams zelf en 1.000 gewone toeschouwers. Misschien moet iedereen zich dan zelf maar eens de vraag stellen: waar zijn we mee bezig?
Wat betreft de houding van de RACB. Bepaalde personen hebben zich zeer negatief uitgelaten over RACB met dit als gevolg. Meer wil ik hier niet over kwijt maar wie het schoentje past trekt het aan.
Het ongenoegen bij de teams/piloten is zeer groot. Misschien moeten bepaalde personen hun eigen positie maar eens in vraag stellen, eens goed in de spiegel kijken, de gemaakte fouten durven inzien en plaats maken voor mensen die het wel goed menen met de autosport. Men kan niet eeuwig het hand boven hun hoofd blijven houden! Hou de eer aan jullie zelf, je zou er de Belgische autosport een grote dienst mee bewijzen. In totaal spreken we over 5 personen.
|