Quote:
Originally Posted by tarzancorner
3 keer in NL zie ik niet zo gauw gebeuren we zitten hier in NL vast aan een strengen geluidslimieten en worden de kosten niet erg hoog om zo vaak buiten de grenzen te rijden voor sponsors is dat vaak niet erg intressant.
|
Beste Tarzan
Die geluidslimieten hebben we ook in België en circuits spelen daar handig op in om zo de enkele weekends die ze hebben fors duurder te maken. Er komt niets nieuws, het is een vervanging van. BSOT is geluid, Historics, Belcar, allemaal 107 dBa. Door samen te rijden in 1 weekend neemt het aantal dagen welke ze samen opnemen net af.
Kosten hoger? Kan je mij even voorekenen wat het verschil zou zijn om met de vrachtwagen vanuit Gent te rijden naar Francorchamps of Assen. Dat verschil is 60km. Alles op 1 weekend leggen 100km verder kost veel minder dan donderdag of vrijdag al beginnen hoor.
Grenzen? Benelux is 1 land. Veel Belgische bedrijven hebben ook interesse in Nederland en omgekeerd. Frituur Jeannine zal er inderdaad weinig aan hebben in Snetteron dat is juist. Maar of frituur Jeannine ook return verwacht voor het geschonken bedrag is iets anders. Niets of niemand zegt dat de kalender ook vast staat. Het is gewoon een gegeven dat we, indien we succesvol willen zijn verder moeten kijken dan onze neus lang. Diverse grote Belgische bedrijven willen investeren in de autosport maar willen BeNeLux gaan. Als deze de nodige centen op tafel leggen zodat het kampioenschap doorgang kan vinden, dan denk ik niet dat de piloten/ teams er een probleem zullen van maken om 60km verder te rijden. Er zijn namelijk minstens 3 wedstrijden op Belgische bodem waar zij hun genodigden wel kunnen ontvangen.