View Single Post
Old 06-09-2011, 23:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

De achterbrug werd ook een beetje extra gedetailleerd met wat ijzerdraad en mishmash.

De uitlaat die hol bleek te zijn, werd opgevuld met plasticard en secondelijm/bloem. Vooraan kwam een extra mishmash boutje het geheel verfraaien.

De schokdempers bestonden uit in één geheel gegoten plastic onderdelen die niet alleen een vreselijke gietnaad vertoonden, maar ook nog eens nagenoeg onmogelijk realistisch te schilderen waren. Die werden dus grondig herbouwd: alleen de uiteinden bleven behouden, de rest werd vervangen door zelfgedraaide messing veren en aluminium buisjes voor de dempers.

De koplamp bleek ook een rare Aoshima-gedachtenkronkel te bevatten. De bevestiging van de lamp bestond namelijk uit een U-vormig onderdeel waarvan de dwarsstang vlak achter het koplampglas terecht zou komen en dus vol in het zicht zou zitten. Het was echter vrij simpel om ze gewoon weg te snijden.

Het typische cross-stuur mankeerde het enige onderdeel dat een stuur tot een cross-stuur maakt: de dwarsstang tussen de handvatten. Die werd dus toegevoegd. Ook enkele andere kleine onderdelen werden toegevoegd ten bate van het realisme.

Een claxon ontbrak ook, dus werd die gescratcht. Ik geef toe dat ik al betere foto's gemaakt heb, maar goed...

De achteruitkijkspiegel was ook verkeerd: de steun bestond uit (te) dik plastic dat bovendien ook nog eens tegen de spiegel aan gegoten zat, helemaal niet zoals het zou moeten dus. Maar nadat ik de plastic steun weggesneden heb en vervangen door een metalen exemplaar ziet het er al beter uit.

Daarna werden al deze onderdelen in de juiste kleuren gespoten en manueel bijgewerkt waar nodig. Ik heb de verschillende submontages een beetje gegroepeerd.

De voorvork met koplamp en zelfgemaakte claxon + kabelgeleider. Let ook op de ampoule die ik aan de koplamp toegevoegd heb.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote