Veel succes met de bouw van dit icoon!
Als ik even een woordje van (opbouwende) kritiek mag spuien? Ik vind het een goed idee om de motor te voorzien van een aantal extra details zoals die boutjes waar je van sprak. Maar let wel op dat je door het bos de bomen niet meer ziet: ik bedoel hiermee dat je detailleringsniveau altijd moet overeenstemmen met het afwerkingsniveau van je model. Ik zie op de foto's bv een aantal onderdelen zoals verbindingsslangen die uit 2 helften bestaan en waarop nog stukjes te zien zien van het plastic waarmee de onderdelen aan de gietboom hingen, en waarvan ook de lijmnaden niet mooi dichtgewerkt zijn. Dan mag je nog zo veel boutjes aanbrengen als je wil, het eindresultaat zal nooit erg overtuigend zijn. Een eerste vereiste om een mooi en realistisch ogend model is inderdaad dat de basisonderdelen mooi afgewerkt zijn en dat er uit de standaard kit het maximum gehaald is zonder toevoeging van extra's. Pas als dat bereikt is heeft het zin om bijkomende details aan te brengen...
Ik zie op wedstrijden vaak modellen die overladen zijn met dure aftermarket sets terwijl het afwerkingsniveau van het model zelf erg pover is... Laat je door deze val dus niet verleiden; ik denk dat het nu nog niet te laat is om een en ander recht te zetten. Vandaar dat ik in dit vroege stadium al met mijn opmerking kom binnenvallen; eenmaal het stadium van het samenkleven en schuren voorbij is en alles in de verf staat is het dikwijls al te laat om nog verbeteringen aan te brengen...
Voor de rest volg ik dit project uiteraard op de voet!
|