View Single Post
Old 15-09-2013, 21:08
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Mazda MX5 - Cars - Mia & Tia - Tamiya 1/24

Het derde model dat ik in de vakantie begon is eigenlijk een duoprojectje. Mijn zin ging eerst uit naar Red, de brandweerwagen. Maar de moed schonk me in de schoenen na het vergelijken van de kit en het animatiefiguurtje...

Toen volgde een roep vanuit de kelder: twee schattige 'groupies' wilden het levenslicht zien. De tweeling Mia en Tia (afgeleid van Mazda Miata) wilden zich rond Bliksem McQueen nestelen... En dat vrouwelijk schoon kon me verleiden... Met alle gevolgen vandien. Ik ging voor deze zalige trio...

Even wat extra info:

Quote:
Mia and Tia, often refered to as "The Twins", are identical twin Mazda Miata sisters who are Lightning McQueen's self-proclaimed biggest fans. They are, however, quite fickle; after McQueen's disappearance, the twins suddenly become ardent fans of Chick Hicks. By the end of the movie, they are McQueen's fans once more, turning against Hicks after he deliberately caused The King to crash in the tie-breaker race. With McQueen, Mia and Tia eventually move to Radiator Springs, where they work as waitresses at Flo's V8 Cafe, as seen during the end credits.
De donorkit:

En deze lieverdjes moeten het worden.

Ik laat ze zichzelf even voorstellen want ik kan ze echt niet uit elkaar houden...

Voorlopig ben ik nog niet erg ver. De beide body's werden opgeschuurd. Binnenkort moet ik hun mondje boetseren. Dit is zowat het enige dat ik moet (en kan) aanpassen. Kan, want achteraan is de nummerplaatuitsparing anders, maar ik zie niet meteen hoe ik het kan aanpassen. ik vind het ook geen zware 'fou' als ik het zo laat...

Het volledige onderstel van beide wagens zit reeds in elkaar. Alles werd semi-gloss zwart gespoten...

De decals zijn ook reeds getekend. De witte zijn ook hier bij JAWI, de kleurdecals print ik deze week. Wordt vervolgd...

Grtzzz
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	9-07-2013 14-08-53 bis.png
Views:	3617
Size:	395.1 KB
ID:	28187   Click image for larger version

Name:	4-08-2013 20-32-54 bis.png
Views:	3437
Size:	486.8 KB
ID:	28191   Click image for larger version

Name:	4-08-2013 20-26-13 bis.png