Tijdens de rally van Kortrijk kreeg ik de vraag van een oude jeugdvriend of ik hun rallywagen op schaal kon nabouwen. Hij had zelfs al via internet opzoekingen gedaan zodat ik enkel hoefde te bouwen en te decallen. Maar dat bleek op schaal 1/43 te zijn, not my cup of tea. Dus werd geopperd voor schaal 1/24... En ik kon op zoek. Ik bouw dit model driemaal: voor de piloot, copiloot en uiteraard mezelf. Ik vond de wagen altijd al knap maar zag nooit echt een reden om die te bouwen. Tot die dag in Kortrijk, tijdens de keuring...
Hieronder de wagen in 1/1 (foto geleend via internet). Jammergenoeg vielen ze uit met technische problemen.
De doos die ik gebruik is een Fujimi... Er bestaat ook een die-cast van Fabbri (nu Whitebox) maar ombouwen met plastic lijkt mij makkelijker...
Een eerste stap was het 'prepareren' van de velgen. Dit zijn allemaal RS Watanabe's van Fujimi. Het is geen 100% match maar ze lijken er voldoende op. De bandjes opschuren was al een serieus werkpunt...
En toen begon het opmeten voor de decals. Gelukkig kreeg ik van de copiloot de nodige info en materialen om dit vlot te doen verlopen... Het uittekenen en passend maken kon beginnen...
...