View Single Post
Old 03-10-2014, 16:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Update.

De velgen die ik gebruikte bij het maken van de dryfit-foto's, werden eens aan een grondige inspectie onderworpen... en ze haalden een onvoldoende. Italeri heeft ze verchroomd zonder ze te ontdoen van hun bramen, en het voorzichtig wegsnijden van die bramen leidde er toch toe dat het chroom op sommige plaatsen teveel verdwenen was. Dus moest het er af. Ik ben sowieso al geen erge voorstander van aluminium velgen die er te verchroomd uitzien, dus erg vond ik dat niet. Ik was wel verbaasd wat ik te zien kreeg toen ze een tijdje in de ovenreiniger gelegen hadden: ze velgen blijken gemaakt te zijn uit doorzichtig plastic. Wat daar de bedoeling van is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat het erg moeilijk is om te zien of alles mooi gladgeschuurd is op een doorzichtig onderdeel. Na het spuiten van een grondlaag bleek dan ook al gauw dat ik nog niet klaar was met opkuisen. Dus begon ik weer van voor af aan, en werd er een tweede grondlaag aangebracht. Deze keer was alles in orde. Daarna heb ik een laag aluminium aangebracht, maar ik weet nu al dat ik voor een iets lichtere tint ga kiezen, TS-30 Silver dus. Ook de achterspoiler werd gespoten met TS-17 gloss aluminium trouwens.

De body zelf werd eerst ook in grijze primer gespoten, waarna een paar kleine retouchkes volgden op plaatsen waarvan ik dacht dat ze glad waren, maar wat niet zo bleek te zijn eens de primer alle oneffenheden blootlegde.

Daarna werden alle bijgeschuurde plaatsen terug voorzien van wat primer, en nu leek alles ok te zijn. Dus werd er een laag TS-17 gloss aluminium overheen gezet.

Het is niet omdat de verf 'gloss aluminium' heet dat ze ook echt blinkt natuurlijk; hier moeten nog de nodige vernislagen over gezet worden om alles te beschermen en te doen glanzen.

Maar alvorens ik dat kan doen, moet er eerst welgeteld één decal geplaatst worden op de motorkap: die met 'Carrera' op...

Attached Images
File Type: jpg 1993_porsche_993_15.jpg (613.6 KB, 1261 views)
File Type: jpg 1993_porsche_993_11.jpg (477.7 KB, 1476 views)
File Type: jpg 1993_porsche_993_12.jpg (416.7 KB, 1279 views)
File Type: jpg 1993_porsche_993_13.jpg (493.2 KB, 1325 views)
File Type: jpg 1993_porsche_993_14.jpg (505.6 KB, 1274 views)

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote