Dit model was het allereerste Tamiya 1/12 model van een motorfiets dat ik ooit gebouw heb, in 1982. Het zag er niet zo geweldig uit, maar het heeft me wel de nodige goesting doen krijgen om nog meer moto's te bouwen; iets wat ik nog steeds graag doe. Omdat ik de Katana jaren geleden weggegooid heb en omdat het daarmee de enige moto is die ik ooit weggedaan heb, besloot ik 32 jaar na datum om het opnieuw te bouwen.
Ik heb alle onderdelen eerst in alle rust en stilte geprepareerd, omdat daar erg weinig over te tonen valt heb ik er ook geen foto's van genomen. Maar nu alle onderdelen klaar zijn om de uiteindelijke montage van de Suzuki aan te vatten, start ik deze thread op. Hierin zal ik alle bouwfasen strikt volgen zoals ze weergegeven staan op het bouwplan van Tamiya. Ook de benamingen op de bouwfasen werden letterlijk overgenomen uit het Tamiya bouwplan (vandaar dat ze in het Engels zijn).
Ok, hier gaan we!
In stap 1 wordt de motor in elkaar gekleefd. Ik heb een beetje detail toegevoegd aan het mechanisme om de koppeling te bedienen; voor de rest heb ik me aan de bouwdoos gehouden.
Eens de motor in elkaar staat wordt hij voorzien van een 'wash' met Tamiya Smoke. De dunnere kabels heb ik uit de aftermarket doos gehaald; de dikkere zaten in de kit.
Stap 2: bouw van het achterspatbord en de luchtfilter.
Alles is OOB, ik heb alleen de batterij een ander kleurtje gegeven en een decal toegevoegd om het verschil te zien met de luchtfilter zelf.
Stap 3: installatie van het motorblok in het frame.