View Single Post
Old 01-08-2015, 00:23
Wet Sellery Wet Sellery is offline
De Paddock Rookie

Bedankt Kevin !

Ik was eigenlijk niet van plan om aftermarket sets voor de twee F-15's (er komt nog een bouwverslag van de tweede) aan te schaffen, maar ik heb toch een aantal dingen besteld die ik niet zelf wou maken.

Deze onderdelen komen uit de VS, heb ze besteld bij : partsrparts : http://partsrparts.homestead.com/F15parts.html

Instrumentenborden, bekleding voor de zijkanten van de cockpit, een tussenstuk voor in het midden van de cockpit en wielen :

Bruce van partsrparts had ook nog deze onderdelen. Dat is een HELE grote meevaller want ze waren bij Revell niet meer te krijgen :

De achilleshiel van deze kit is het landingsgestel. Ik had een metalen landingsgestel gekocht omdat de plastic versie van de kit niet sterk genoeg is om het gewicht te dragen, maar ook de manier waarop het wordt gemonteerd kon wat versteviging gebruiken.

Eerst heb ik een gaatje geboord op de plaats waar de poot van het landingsgestel wordt gelijmd :

Aan de binnekant een blok van 4mm dik plasticard gelijmd en het gat ook daarin geboord :

De poot kreeg ook een gat, daarin heb ik een messing buisje gelijmd :

Op die manier kan de poot stevig aan de romp bevestigd worden :

En staat de poot een kleine beetje schuin naar buiten, net zoals bij een 1/1 F-15 :

Het metalen neus-landingsgestel is niet zo mooi als dat van de kit. Daarom heb ik in het plastic een gleufje gefreesd, hierin een gebogen naald gelijmd en de naadjes opgevuld met CA en bloem. Dit voorkomt dat het gebogen stuk dat rond het wiel komt te zitten gaat buigen of breken (op de foto lijkt de naald een stuk dunner dan ze in werkelijkheid is) :

Groeten

Pascal
Reply With Quote