En het decallen ging verder. Hier zit een 10-tal uur werk aan eer alles netjes op de body zat. Je kan het wat vergelijken met een wrap aanbrengen op een 1/1. Het decalpapier van TheMagicTouch leent zich hier wonderwel voor. Eerst in warm water leggen, daarna er vrij snel uithalen want binnen enkele seconden is de decal al los van de drager. Dan leg je de decal op de body maar zorg je voor voldoende nattigheid eronder. Een haardroger, een scherp breekmesje en veel geduld doen de rest. Ah en sol kan ook handig zijn maar is niet noodzakelijk. Het versnelt wel het proces, maar laat het niet te sterk intrekken... Diene MagicTouch plooit zich dus volledig om alle rondingen. Hier en daar snij je best even in. Ziehier het resultaat...
Deze achterste decal was de moeilijkste wegens het vele relief. Als oplossing koos ik ervoor om de decal in twee delen te plaatsen. Ik had het geheel tweemaal geprint dus ik kon vlot versnijden en 'overschotjes' voorzien.
Een wat gemakkelijkere decal was deze op de motorkap. Die overlapt ook deels de neus. Ook hier werd in twee delen gewerkt.
En dan de spannendste twee: deze aan de zijkanten. Een heel groot oppervlakte dus... Hier werd niet bijgesneden maar koos ik ervoor alles ineens te zetten. Wat uiteindelijk vrij goed lukte. Gewoon voldoende vochtig houden he mannen !! Deze kostte me 2 uur om af te hebben...
...