Mijn race viel nogal tegen.
Eerst twijfelde ik tussen BRM en Cooper, maar gezien het verschil met de voorlaatste (ik koos uiteindelijk Cooper om zo voor een mooi gevarieerd startveld te zorgen, want ik rij sowieso mee voor spek en bonen) ga ik maar voor de BRM. Ik hou me aanbevolen als er mensen zijn die BRM set ups voor Le Mans hebben (in het bijzonder websites waar je die van Huttu of Ehnström kunt inladen).
De Cooper dus. Een drietal rondjes gereden, waarvan een met m'n zoon op schoot, maar daar heeft niemand last van gehad. Het mannetje hield zich mooi kalm en ik keek wel in m'n spiegels. Het verschil met de voorlaatste was zoiets van een 10 seconden. De helft zal wel voor rekening zijn van de Cooper, de andere helft van mezelf, want ik ben niet zo vertrouwd met Le Mans (toch niet genoeg om overal de limieten te kennen).
Bij de start kom ik de eerste meters goed weg, en ik kom op gelijke hoogte met de bolide voor me (een BRM). Dan trekt m'n auto plots naar rechts en ik raak de BRM'er vol. Beide een shift-r, maar bij mij stond m'n klavier nog in chat-modus, dus ondanks m'n geram op de toetsen, verschenen er enkel r'en

. Uiteindelijk viel m'n frank en met een fameuze achterstand en maar zonder te shift-r'en reed ik verder. Ergens in de eerste ronde heb ik er hem dan toch nog ergens tegen gezet, zodat ik wèl tot de noodoplossing moest overgaan.
Daarna op 40 seconden en vervolgens meerdere ronden op 50 seconden of daaromtrent op de BRM'er gereden. Dat tot m'n computer begon te pruttelen (op de Mulsanne), waardoor m'n beeld aardig begon te stotteren. Het ging goed tot na Indianapolis (denk ik; ik reed toch maar wat trager om in ieder geval een ongeval te vermijden), maar bij de snelle links-rechts-combinatie ging het goed fout. Ik bleef op m'n rug liggen, maar shift-r haalde niets uit, evenmin als esc

. Ik overwoog een tijdje maar gewoon een reset van m'n computer, maar toen kwamen twee langs om me te dubbelen (weet niet of ze m'n Cooper hebben zien liggen) en plots werkte shift-r opnieuw. Vaag. Dan maar de resterende anderhalve ronde afgewerkt, maar zonder er veel plezier in te hebben.
Hopelijk gaat het zondag iets vlotter. Proficiat Tim

.