Quote:
Originally posted by Finish
De strijd tussen het leger van Sauroma (ben wel niet zo goed in het onthouden van al die namen ) en de alliantie tussen mensen en elven is bij sommige scènes gewoonweg verbazend knap. Klein minpunt vond ik dan wel de wandelende boompjes, zoiets steek je beter in een Harry Potter film.
|
Het is het leger van Saruman, die op zijn beurt Sauron als baas heeft

En Saroma is instant-pudding
Wat de wandelende bomen betreft, tja, als Tolkien dat zo beschrijft kan je in de film die het boek zo getrouw mogelijk volgt, moeilijk iets anders gaan uitvinden eh. En al bij al (je moet je natuurlijk wel in de fantasiewereld van Tolkien kunnen inleven) vond ik het wel geloofwaardig in beeld gebracht.
De verdediging van Helmsdiep vond ik trouwens echt wel een meesterlijk stukje film, met alle ingrediënten er in die je nodig hebt om zo'n meesterwerk te kunnen volbrengen. Prachtig gedaan. Ook ik wacht nu al met ongeduld op deel 3, en de 4 boeken van Tolkien die op de boekenplank staan hebben hetzelfde effect op mij als de Ring op Gollem : ik wil er wel afblijven (zodat ik het verhaal nog niet ken als ik de film ga bekijken) maar ik word er ook onweerstaanbaar door aangetrokken (zodat ik het vervolg nu al kan lezen)...