hmmmzzzz politics
Eerst en vooral even zeggen dat ik de uitspraken van Walter Grootaers vet overdreven vind, en dat heel het initiatief van De Decker bijzonder slecht gecommuniceerd is naar de burgers.
Daardoor krijg je reacties als die van Raceboy die 1 uitspraak van Walter Grootaers gebruikt om het initiatief geen kans meer te geven.
Bovendien ben ik best te vinden voor meer verkeersveiligheid ... de vraag is hoe je deze verkeersveiligheid het beste bereikt. Door mensen zulke boetes te geven dat ze een lening moeten aangeen (of 2 maand gaan werken) om 1 verkeersboete te kunnen betalen ??

Papa die aan zijn kindjes moet gaan vertellen: Kinderen, we gaan dit jaar niet op vakantie, want Papa is geflitst??

Mensen die geld teveel hebben kunnen rustig te hard blijven rijden, want als je miljoenen op de bankrekening hebt , dan lig je toch niet wakker van honderduizend frank.
Ik durf ten zeerste te betwijfelen of dit werkt. Nu de wet op administratieve afhandeling van verkeersboetes er toch door is, het plaatsen van flits-palen nog nooit zo eenvoudig .... Wat houdt ons tegen om op ieder kruispunt, en iedere 5 km zulke palen aan te brengen ... Laat ze flitsen ... 24/24 7 dagen op 7
Enige verschil ... Als je geflitst wordt kost dat 50€. Dit moet voor iedereen een overkomelijke som zijn.
gevolgen van dit model:
1) Ik ben een notoir hardrijder en roodlichtrijder. Als ik rij, rij ik 180 of meer.
==> Ik word op maandbasis 50 keer geflitst. Ik ben een gevaar op de weg want het blijkt duidelijk dat ik deze overtredingen consequent bega. De prijs voor deze verkeershouding is er ook naar ... 50 keer geflitst aan 50€ ==>2500€
2) Ik kan mij over het algemeen behoorlijk aan de regels houden, heel af en toe rij ik toch eens te hard zonder dat ik hetzelf besef. 1 keer geflitst/maand ==> 50€
3) Ik rij nooit te hard ... 0 keer geflitst
==> 0€
Ik denk dat het duidelijk moet zijn dat mensen die consequent de regels overtreden hier ook voor gestraft worden. Als ik nu eenmaal te hard rij per maand, en ik word om 03h00 's nachts geflitst op den E313. Sorry, maar mijn maag krijgt een slecht gevoel als ik hiervoor een boete van 1000€ of meer krijg (mijn volledige jaarinkomsten als student)
airco